Wolfskiesje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fourth

Wolfskiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 08:17

Afgelopen zomer is de paardentandarts nog geweest voor mijn bijrijdpony, gewoon controle. Hij vroeg of ze last had van het bit, of ze met haar hoofd schudde tijdens het rijden etc. Want hij voelde een wolfskiesje, een kleintje. Nouja nergens last van, dus wat hem betreft hoefde ie er niet uit.
Maar wat ik me nu afvraag, blijft dat ding zo klein dat ze er geen last van ondervindt of is het toch onvermijdelijk om 'm er uit te laten halen op een dag?

linda_arnold

Re: Wolfskiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 08:26

Er zijn zat paarden die er geen last van hebben hoor, maar als je weet dat ze er zitten kan het een oorzaak zijn van het gedrag wat je veearts noemde.

Bij arnold zijn ze in februari verwijderd aan beide kanten, maar mijn 11 jarige merrie heeft ze er beide nog inzitten en nergens last van!

Per paard verschillend dus!

Holaso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:17

Mijn ruintje heeft er ook onderhuidse en die heeft ook nergens last van, dus ik laat het zoals het is.

Bij mijn merrie zijn ze wel getrokken, maar die waren dan ook goed zichtbaar en veroorzaakten wel problemen.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 08:59

Dus zolang er geen klachten komen kan het blijven zitten dus
Bedankt !

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:25

die van mij had er twee, ze schudde erg met haar hoofd. Die zijn eruit gehaald en....... ze schudt nog steeds wahaha.