MD Huidprobleem, wat kan het zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

a3a

MD Huidprobleem, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 21:37

Zo, als dit niet vaag is dan weet ik het ook niet meer.

Zeker sinds vorig zomer heeft mijn paard een plek op zijn buik. Het ziet er uit als een korstje van een halve cm bij een halve cm. De haren eromheen zijn in een perfecte circel van circa 8 cm anders. Anders, omdat ze platter tegen zijn lichaam aan lijken te zitten. Vorig jaar de dierenarts erbij gehaald, die kon ook niet vertellen wat het was. In elk geval niets besmettelijks. Hij kon eventueel wat afschrapen voor onderzoek, maar vond het niet heel noodzakelijk. Dat heb ik dan ook niet gedaan. Hij heeft er geen (erge) jeuk aan, maar vindt het wel heel lekker om juist daar geborsteld te worden.
Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat er nog een tweede korstje lijkt bij te zijn (in diezelfde cirkel van haren). Ik zeg lijkt, omdat ik geen donder kan zien door de wintervacht, moet dus op mijn gevoel afgaan.

Ik wil er wel binnenkort mee naar de dierenarts, maar hoop dat dit iemand bekend klinkt, en dat die persoon me alvast verder kan helpen.

BVD, A3A