Dik beentje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleentjuhh

Dik beentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 12:50

Mijn paard heeft een dik achterbeentje en loopt hier (tot nu toe) niet kreupel aan maar wel stijfjes. Hij zit helemaal vol met vocht en is ook warm. Heeft iemand een idee wat dit is en wat ik hier aan kan doen?

Groetjes!

a3a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:50

Dit is wel een beetje weinig informatie. Kan van alles zijn. Mischien heeft ie een klap gehad, misschien irritatie van mok. Echt van alles. Ik zou zeggen kijk even op de centale topics, of anders is er echt wat meer informatie nodig.
groet,

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:53

Stalbeentje zou ik zeggen...
10 minuten stappen op het harde en als het dan niet over is toch even een dierenarts bellen.

a3a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:01

hmm, een stalbeentje aan één been? Het kan, lijkt me wel wat onwaarschijnlijk. Overigens kan het been ook minder dik worden terwijl er wel wat aan de hand is. kan er helaas van meespreken. Zie profiel.

marleentjuhh

Re: Dik beentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 13:23

Ik kan niet veel meer vertellen dan dat ik al gedaan heb, het is geen mok dat weet ik zeker, en een stalbeentje aan een been leek mij ook al wat vreemd aangezien ze er minimaal 1x per dag uit komt soms wel vaker om even te stappen...Ik stap nu 2x per dag en spuit het af....

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:46

Mijn pony heeft ook een dik knie
hij loopt niet kreupel da kan ook niks vinden dan alleen vocht
dus wij deken dat die zich verstapt heeft
nu spuit ik 2 x daags 10 minuten af en hij wordt gewoon gereden

marleentjuhh

Re: Dik beentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 16:17

Nou ik heb er flink bovenop gezeten de afgelopen dagen, minimaal 2x per dag stappen en afspuiten en het wordt nu al minder tis nog niet over maar al wel beter, ik weet niet waar het nou vandaan kwam dat vind ik wel jammer anders zou ik het eventueel een volgende keer kunnen voorkomen??

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:44

Weetje wat je moet proberen gewoon zand paken een nacht in water zetten en dat op het been doen
dat blijft lekker lang koud en het werkt goed

Rukaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:38

Het kan ook een doorgebroken hoefzweer zijn. Als dat zo is moet je een zweer kunnen vinden in de buurt van de bal van de hoef. Ik zou zeker de veearts even bellen, een etreem dik been is nooit een goed teken.