Paard met l-achterbeen wat 'sleept'.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anna8

Paard met l-achterbeen wat 'sleept'.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 23:59

De E-pony van mijn dochter trekt zijn linker achterbeen minder goed op. Hij is ook niet goed voorwaarts. Herkent iemand dit? Hij heeft z gelopen en is nu 17 jaar.

Anna8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 00:01

En oh ja, daardoor loopt hij af en toe niet rad, soms ook weer niet zo. Zelf denk ik dat het misschien uit de heup of rug komt.

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 09:14

Kan natuurlijk van alles zijn. Wordt hij wel soepeler na beweging?
Bij mijn pony had ik 2,5 jaar geleden ook dat hij minder lekker liep, stijver was. Ik zag er vanaf de grond niks aan, voelde het alleen met rijden.
Toch maar da er bij gehaald en foto's laten maken. Dit bleek spat te zijn. Maar het kunnen evengoed hele andere dingen zijn.
Is er iets gebeurd, is hij bijvoorbeeld gevallen, getrapt, vastgelegen met rollen?
Qua leeftijd denk ik dat het best iets van slijtage/ spat kan zijn maar ik ben geen dierenarts.
Veel succes ermee in ieder geval, en bij twijfel altijd even de da!

Barvrouwke

Re: Paard met l-achterbeen wat 'sleept'.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:58

Hoi,
ik denk dat je het goed gezien hebt, en dat er inderdaad wat in de rug
mis is. Mijn paard voelde niet goed op een achterbeen en was indd ook
altijd sloom en daar is kissing spines geconstateerd. Het kan natuurlijk ook gewoon een spierkwestie zijn, maar ik zal er een goede veearts naar laten kijken. Ik ben een jaar bezig geweest met een fysio en die had het uiteindelijk fout.