Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

solarpleure schreef:Wij zijn ook met een paard dat door zijn achterhand zakte naar de kliniek geweest. Niks op de foto's te zien en dan is serieus overal een foto van gemaakt.
Nou blijkt dat de diagnose voor ataxtie vaak zonder onderzoek wordt gegeven, want alleen een kliniek in Gent kan het echt zien. Deze hebben patent op de machine ding die het werkelijk kan nakijken.
Men zegt dat ataxie niet erfelijk is, maar ik heb mijn twijfels erbij...
luna1 schreef:hallo,
niet alle info komt aan het kan erger worden idt hoeft niet er schijnen ook bepaalde oefeningen te zijn om de achterhand sterker te maken.
of het helpt weet ik niet maar voor mij was het igg te laat.
bedenk wel dat een atactisch paard niet gereden mag worden omdat hij geen controle meer heeft over zijn benen en dus zomaar om kan vallen.
gr gemma
lunatje schreef:I know, hééééél oud topic, ik vondhet toevallig na een tijd weg te zijn geweest van bokt..
Update: Het is nooit duidelijk geworden wat Diamond precies had, ongeveer een jaar nadat ik deze post heb geschreven werd het te erg (waarschijnlijk inderdaad degeneratie van de spieren) en is de pony ingeslapen.

m,aar kreeg alleen ontzettend oude topics, en wil graag een nu-topic en nu-meningen hebben