mank of niet? (filmpjes) even kijken a.u.b

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

mank of niet? (filmpjes) even kijken a.u.b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 12:16

Hi,

Ik was van plan om volgende week of zo weer met mijn paardje te beginnen rijden. (ze heeft op rust gestaan sinds september)
Maar net nu, lijkt het alsof ze weer onregelmatig is

Daarom dat ik enkele filmpjes hier plaats. Dan kunnen jullie eens kijken (als je zin hebt natuurlijk) en zeggen wat jullie denken

Aangezien ik al maanden naar haar benen zit te kijken, begin ik zo stilaan paranoia te worden. En kan het wel eens zijn dat ik dingen zie die er niet zijn.
En ik weet natuurlijk ook welk haar slecht been is. Dus ik ben sowieso meer gefocused op dat been.
Daarom ga ik niet zeggen met welk been ze problemen heeft, zodat jullie onbevooroordeeld kunnen kijken.

Op de filmpjes loopt ze vrij, dus zonder longe ofzo. Ze wordt dus nergens gehinderd.

Hou er wel rekening mee dat ze over het algemeen heel stijf beweegt. (maar ze staat dan ook al stil sinds vorig najaar natuurlijk)

De kwaliteit van de filmpjes is niet zo goed. (komt door de uploadsite, als iemand tips heeft hoe ik dat kan verbeteren, laat maar weten dan)

http://luckystory.zippyvideos.com/gallery.z

ps:let niet op de ratings, das iets wat mijn kleine broer heeft gedaan. (is een gefrusteerd kind dat zulke dingen leuk vindt )

Luckystory

Re: mank of niet? (filmpjes) even kijken a.u.b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 12:54

O ja, vooral het laatste filmpje is interessant. Daar lijkt ze wel een paar passen te manken, alhoewel dat ook kan zijn omdat ik haar net wat aanspoorde. Ik weet het dus niet

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:55

ik kan geen filmpje zien ... je hebt er geen filmpjes online staan zegt die pagina die ik ervoor krijg

jootje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:55

je link doet het niet

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 13:25

vreemd, ik zal nog eens proberen.

ja hoor, nu doet ie het
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 24-03-06 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:27

echt mank vind ik het niet maar wel erg stijf van achteren (ben wel geen expert)

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:28

bij mij doet ie het wel.

xDAANTJEE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:30

bij mij doet je link het wel, ik zie er eigenlijk niet zo heel veel aan maar ik zou voordat je het weer op gaat pakken even de DA laten kijken zodat hij niet naa een aantal keer meteen weer op rust moet

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:34

Ik vind haar niet mank lopen hoor. Omdat je zegt dat ze een tijd stil heeft gestaan kan het idd gewoon stijfheid zijn. Ik zou het een tijdje aankijken, en anders een expert vragen er naar te kijken!

Succes

vbps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:37

ik denk dat ie alleen een beetje stijfjes is...

OlympicOrry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:44

Ze loopt dr inderdaad niet helemaal zuiver . links achter als je ervoor staat. Is dit haar slechte been?

Luckystory

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 13:46

Pescootje schreef:
Ze loopt dr inderdaad niet helemaal zuiver . links achter als je ervoor staat. Is dit haar slechte been?

Der witte achterbeen ja.
Dus voor haar rechtsachter. maar als je ervoor staat is dat inderdaad het linkerachterbeen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:49

Ik zie er ook niet zo heel erg veel aan. Alleen idd dat witte been wat vrij stijf is volgens mij.
Groetjes, mij

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:51

ik vind haar flink onregelmatig lopen (heb maar 2 filmpjes bekeken), linksachter (dus haar bruine! been).

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:55

ze loopt achter niet helemaal zoals het zijn moet en ze is ook een beetje stijf, misschien kan je wat met dr aan de hand wandelen of aan de fiets (als ze dat kan) en dan een stukje rustig draven, en dan voornamelijk rechtuit dan kan je kijken of ze na een tijdje minder stijf loopt en of ze weer wat beter loopt

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:58

De filmpjes zijn niet van al te beste kwaliteit en ik vind het daarom best moeilijk oordelen. Helemaal lekker loopt ze imo niet, het ziet er iig kort en stijf uit. Ik zou zeggen dat het voornamelijk LA is, het donkere been dus.

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:02

ik denk dat je hm wel kan rijden!
Je moet zorgen dat je paardje meer door loopt!
Gewoon in het begin tijdje recht uit met een flink tempo.
en lang stappen, proberen soepel te maken niet te korte wendingen want dan heb je kans dat je pony toch weer kreupel laat worden!

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:59

Ze loopt inderdaad erg stijfjes achter en onregelmatig, ze wil ook niet echt draven en springt snel aan in galop wat is zo op het filmpje kon zien.
Ik heb ook zo'n paardje gehad en die had problemen in de rug.
Ik zou als ik jouw was toch maar de dierenarts erbij halen voordat je gaat rijden.

succes

joriwester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:02

hi,

heb net je filmpjes bekeken. Ik ben zelf osteopaat en ik vond dat hij met name zijn rug erg stijf hield bij het draven en dat dit linksom sterker was als rechtsom. Wat kan kloppen, links om moet je paard het rechter achterbeen verder naar naar voren plaatsen op de volte.
Dit kan natuurlijk komen doordat hij al vanaf sept stil staat.
Probeer gewoon eens te rijden, rechtuit en grote lijnen en bekijk dan hoe je paard aanvoelt. Je kunt dan altijd nog de da laten komen.
Succes

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 17:10

Hi, sinds september ben ik met haar al naar verschillende klinieken en DA's geweest hoor. Ze weten niet wat er mis is met haar, tis nogal ingewikkeld.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=523992&hilit=

2 weken geleden is een osteopaat geweest. 2 blokkades, maar eigenlijk niets ernstigs.

De laatste paar weken liep ze merkbaar beter, daarom dat ik weer wou beginnen rijden, maar nu dus dit weer

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 17:17

was dubbel sorry

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:07

Ik vind haar rechts achter niet helemaal goed lopen (het witte been dus, ze "valt" op het linker been, dus zal waarschijnlijk rechts last hebben).
Ik vind het niet op alle filmpjes duidelijk naar voren komen, maar ik vind het vooral op het filmpje na de galop toch te zien.

Moeilijk hoor, ik heb met mijn pony het zelfde probleem, ze is sinds juni niet goed rechts achter, maar er is echt niks te vinden op de kliniek. (een lichte peesblessure heeft ze gehad, maar dat kon niet de oorzaak zijn volgens de veeartsen). Daarnaast is ze niet te verdoven dus kreupelheidsonderzoek gaat niet.
De manier van lopen lijkt veel op die van mijn pony..

Misschien is het een idee om Steffi van der Laarse eens langs te laten komen (een hele goede holistisch dierenarts), zij heeft mij in ieder geval weer een stuk geholpen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:25

Heb je laatste filmpje bekeken, omdat je daar over twijfelt, maar ik vind dat ze rad loopt en niet mankt. Haar hoofd beweegt ook gewoon mee. Dat het witte been anders lijkt te bewegen is meestal schijn omdat zo'n been opvalt (heb ik met mijn merrie ook, die heeft ook 1 wit been). Ik zie geen problemen zo met een leke-oog natuurlijk. Maar als je twijfelt ... gewoon je DA laten kijken, dan heb je zelf rust!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:25

Heb je laatste filmpje bekeken, omdat je daar over twijfelt, maar ik vind dat ze rad loopt en niet mankt. Haar hoofd beweegt ook gewoon mee. Dat het witte been anders lijkt te bewegen is meestal schijn omdat zo'n been opvalt (heb ik met mijn merrie ook, die heeft ook 1 wit been). Ik zie geen problemen zo met een leke-oog natuurlijk. Maar als je twijfelt ... gewoon je DA laten kijken, dan heb je zelf rust!