coles liniment

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

murie21

coles liniment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 22:18

Heeft iemand het adres waar coles liniment gemaakt wordt? Mijn paard heeft er verbrandingsplekken van en wil dat even meedelen aan fabrikant.Heb de fles niet hier dus vandaar de vraag.

murie21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 22:33

Heb het al gevonden!

kingstons

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:12

Hmm ik heb het ook gehad, soort van blaasjes. Ik dacht dat het te lang en te hard had ingemasseerd, teveel water gebruikt etc. Ben erg benieuwd naar de reactie vd fabrikant. Hou je me op de hoogte? Bij mijn paardje is het vanzelf weer weggegaan, dus maak je maar geen zorgen hierover. Maar het is wel vreemd he, dat dit kan ontstaan, misschien moeten ze een duidelijkere beschrijving erbij doen, hoe op te brengen etc

Succes ermee, slim trouwens om de fabrikant op de hoogte te brengen, stom dat ik daar zelf vorig jaar niet aan heb gedacht

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:24

brandplekken?? ihh ik gebruik dat spul bijna elke dag.. ik doe met een borstel de rug nat maken en dan masseer ik het liniment er een beetje in. kwam het bij jullie paarden van een op andere dag?

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:37

het paard van mijn vriendin heeft dit ook. een gevoelige huid, je moet dan sterk verdunnen. wat smeer jij op de brandplekken?

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:19

Denk dat je er niets mee bereikt.
Natuurlijk is het goed de producent of leverancier te informeren maar als het goed gebruikt wordt kan er bijna niets misgaan !!!!

Ik gebruik het al jaren en er is nog nooit iets met mij of mijn paar gebeurt...

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:22

je moet altijd eerst het paard testen op gevoeligheid.
ik denk niet dat de fabrikant er iets aan gaat doen.

het spul wordt enorm veel gebruikt, en zoals elk massage/ bliester middel moet je eerst de gevoeligheid van je paard zijn huid testen, dus ben je zelf nalatig geweest.

gewoon goed verdunnen met water .

DTLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:26

Volgens mij staat het zelfs op de fles dat je het eerst op een klein stukje huid moet testen op gevoeligheid.
Sommige paarden reageren er inderdaad heftiger op dan de ander.

murie21

Re: coles liniment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 13:38

Die van mij heeft er nooit last van gehad maar heeft nu haar hele rug en kont verbrand. tot bloedens toe. Heb er foto van gemaakt weet niet hoe ik die moet plaatsen. Weet niet of iemand dat wil doen?
Heb het gewassen met betadine omdat het op haar kont aan het ontsteken was en heb zalf van de dierenarts gekregen wat er 2 keer daags op moet. Het ziet er nu wel iets beter uit gelukkig!

murie21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 13:39

De fabrikant hoeft er wat mij betreft ook niks mee te doen maar vind het wel iets om mee te delen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:10

bij deze de foto`s!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

murie21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 19:00

Bedankt voor het plaatsen
Ik heb het spul vaker gebruikt ook uit deze fles en daar reageerde ze niet op. Btje vreemd dit dus. Heb het verdund. Volgens de beschrijving op de fles zou je het spul zelfs onverdund kunnen gebruiken. waarschijnlijk is het gaan broeien onder de deken. Het gaat nu gelukkig wat beter.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 09:37

Ik heb nog ergens een fles met dat spul liggen en er staat mij zoiets bij dat het wel in de beschrijving vermeld staat dat het voor plekken kan zorgen.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:03

Het is wel algemeen bekent dat je van liniment brand blaren kan krijgen.Daarom is voorzichtigheid altijd geboden. Gelukkig heb ik er nooit problemen mee gehad.
Ik verdun het altijd met water, spons mijn paard (niet wrijven, want het spul doet zelf zijn werk) en zet em wel altijd onder een zweetdeken.
Ik denk dat het het zelfde is als tijgerbalsem voor mensen, dat moet je ook niet inwrijven, maar alleen maar opbrengen en het spul zijn werk laten doen, anders kan je ook blaren krijgen.

Vervelend voor je en vooral Zielig voor je paard zeg!! het ziet er erg pijnlijk uit.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:41

Zo, dat ziet er best pijnlijk uit zeg
Wij hebben het spul ook en brengen het onverdund aan (net als alle anderen bij ons op stal die t gebruiken) maar nog nooit zo'n reactie gezien.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:45

ws waren zijn spieren flink verzuurd van de rug
en waren de diepere spiervezels beschadigd
door dan coles linement of een andere fluid de bloedomloop flink omhoog schroeft op de ingesmeerde plekken, komt het "probleem" naar buiten"
ik zou de plekken dagelijks een kwartiertje lekker douchen met warm water

murie21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 14:29

Ze had wel wat last van haar rud doordat ze kreupel liep maa verzuurd nee dat niet. Op de beschrijving staat ook dat je het puur kan gebruiken en evt verband aan kan leggen voor 3 dagen. Als zoiets dan gebeurd omdat het zou kunnen zijn dat je er blaren etc van zou krijgen wil ik niet weten wat de schade na die 3 dagen is.
Het gaat gelukkig iets beter maarja het ziet er niet uit en is bovendien erg zielig. Mag er gelukkig wel aankomen dus kan het goed insmeren.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 15:25

murie21 schreef:
Ze had wel wat last van haar rud doordat ze kreupel liep maa verzuurd nee dat niet.

als een paard kreupel loopt door een probleem vanuit de rug
is er natuurlijk meer dan niets! aan de hand met de spieren
spieren zijn dan verzuurd of stijf
lijkt me verstandig om dit paard eens te laten behandelen
www.spierproblemen.nl

murie21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 16:28

Het probleem was niet haar rug. Ze had een hoefzweer. Ze zat btje vast en is door vriendin van mij behandeld. fysio en osteopaat.Ze was absoluut niet verzuurd. Wat er ook aan de hand was dit had niet mogen gebeuren vind ik maarja. Het gaat beter daar gaat het om.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:45

ik heb het ook ooit meegemaakt. gelukkig niet zo erg als bij die van jou.

gebruikte het altijd verdunt. toen 1x onverdunt.. dat was dus eens maar nooit weer.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:40

ik vind het nog steeds een eng idee, gister erop gesmeerd.. maar hou het nu ook extra in de gaten..