Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) maar als ik ze dan niet genoeg eten geef (dus iets om te doen) dan gaan ze zich vervelen en gaan ze bijvoorbeeld aan de kanten likken (kleigrond). Geef ik ze echt voldoende hooi etc. in de bak doen ze het niet. En mijn paarden hebben ook geen gebrek ofzo hoor, ze krijgen alledrie genoeg brokken hebben likstenen en 's morgens en 's avonds krijgen ze ook hooi (terwijl ze buiten ook al hebben gekregen natuurlijk). enige nadeel is wel dat ze er wel stevig van worden, als ze zoveel te eten krijgen, maar mest/zand eten is ook niet goed natuurlijk. Dan liever een iets dikker paard is mijn mening. magicrover schreef:probeer eens zeewier. mijn paard at ook zijn mest op en na een zoutblok en een minerale blok, wat maanden in de wei heeft gelegen zonder naar om te kijken, ben ik zeewier gaan bijvoeren en ja hoor geen mest meer eten. probeer ook echt zoveel mogelijk hooi te voeren. of ntoch even de va erbij.

Tender schreef:Ik weet dat veulens vaak mest van de moeder eten om op die manier de goede darmbacteriën binnen te krijgen.
Ik weet niet zeker of dit bij volwassen paarden ook de reden kan zijn, maar dat zou je eens na kunnen vragen. In dat geval zou een goede probiotica uitkomst bieden!
Dit had ik willen zeggen....

Maarten schreef:Hey...Dit had ik willen zeggen....
![]()
hoi Maarten
ook verre van ideaal hoor. En als het weide seizoen kwam dan was het voorbij want dan at ze gras.