Mijn paard heeft vanaf september niet veel meer gedaan door een blessure. Nu loopt ze gelukkig weer goed en ik kan (sinds een maandje) weer gaan opbouwen. Dat doe ik voornamelijk met longeren, want vanwege mijn zwangerschap rijd ik zelf niet meer. Ik longeer haar zo'n vier keer per week, afwisselend met pessoa, touwtjes of dubbele lijn. Soms gaan we een uurtje stappen aan de hand (is ook goed voor de baas
. Ik merk dat als ze nu weer wat harder aan het werk geweest is (beetje zweten, ik werk haar nog niet helemaal kletsnat) dat ze daar toch al snel spierpijn van krijgt. Vorige week heb ik haar wat los laten springen over kruisjes, vond ze helemaal geweldig maar ze had er de volgende dag wel last van! Na enige opwarming begint ze dan wel weer soepeler te lopen, maar het valt me toch op dat ze daar al zo op reageert.
Het is geen supersoepel paard van zichzelf en we hebben ook echt de tijd wel. Zou ik toch het werk elke keer wat op moeten voeren omdat je anders niks opbouwt en zou een supplement daarbij kunnen helpen om de spieren soepel te houden of op te bouwen? Ik heb een tijdje terug al Vetra-Sel gehad van de DA, dat was iets met vitamine E.