Schimmel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BJuwel

Schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 08:49

Ik kom gister op stal en heeft mijn paard allerlei bulten met grote korsten erop. Onder de deken was de korst eraf en was het een waterige wond. Ik dacht gelijk aan schimmel. Zou dat kunnen.

Mijn paard had dat namelijk ook toen ik haar had gekocht. Omdat ze het al eens heeft gehad is er dan meer kans dat het terug komt. Of waardoor kan ze het anders hebben gekregen?

Alvast Bedankt!

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:31

kan best schimmel zijn door de broei van de deken. ik zou even wachten met wassen met imaverol. kan errug bijten als het wonden zijn die niet door de schimmel zijn ontstaan. misschien even de va laten kijken, dan weet je ook waarmee je kan behandelen.

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:32

Als je zeker weet dat dit schimmel is, dan met imaverol behandelen. Desnoods kun je er een DA bij halen. Indien die daadwerkelijk schimmel heeft kan de DA hier ook een schimmelenting tegen geven om het van binnen uit te 'bestrijden'. Daarnaast kun je het dan dus 4x om de 3 dagen wassen met Imaverol.