gapen en rare bewegingen met de tong

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

gapen en rare bewegingen met de tong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 14:50

Hoi,
Gisteren was ik mijn paard aan het longeren, de eerste 10 minuten ging het allemaal prima, daarna werd hij wat sloom. Nu is onze longebaan behoorlijk zwaar dus ik dacht dat ie gewoon moe was.
Tijdens het uitstappen begon hij ineens wat te zwalken met zijn achterhand het leek alsof hij wilde gaan liggen. ik ben toen met hem op de weg gaan stappen en toen leek het wel weer te gaan.
Op stal gezet en hij ging gewoon lekker hooi eten.
Vanochtend hoorde ik dat de staleigenaar toch een paar keer bij hem is wezen kijken, ookvannacht omdat hij hem niet helemaal vertrouwde. Hij lag een paar keer, wel rustig, leek dus niet echt op koliek.
Verder wil hij wel eten.
Hij laat veel scheten en heeft ook gemest. Hij ziet er op zich wel redelijk uit maar staat veel met zijn tong rare bewegingen te maken, net alsof hij een beetje kokhalst. ook gaapt hij veel. ik heb hem vanmiddag even losgegooid, hij was wel tammer dan normaal maar heeft toch ook een rondje gebokt zoals gewoonlijk.
Ik ga eind van de middag weer bij hem kijken, de buurman van de staleigenaar is gepensioneerd veearts en zij zouden hem even vragen wat te doen.
Weet iemand wat dit is? Toch een beetje koliekerig ofzo? hij lijkt naar mijn gevoel misselijk maar eet wel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:43

Zolang hij nog eet drinkt en een beetje gek doet zal er niks aan de hand zijn. wel goed om m ff in de gaten te houden. Dat ie moe is kan ook zo lijken, doordat je het al denkt ga je je vaak ook dingen verbeelden.

xLuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:45

Ik denk dat je dit beter aan de veearts kan overlaten! Het klinkt niet echt vertrouwt

wonderland

Re: gapen en rare bewegingen met de tong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:59

Hij kan wel eens last hebben van zijn maag. Paarden met maagklachten gapen meestal nogal vee. Zou de da er toch maar naar laten kijken.

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:33

misschien een kleine verstopping? ik denk dat het het beste is om de va te laten kijken.

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 21:25

Het gaat weer beter maar ik ben er achter dat hij nodig eens nar de paardentandarts moet. Ik voelde veel haken aan zijn kiezen en hij stinkt uit zijn mond. Met dit gegeven is het niet gek dat hij last van zijn maag had/heeft. ik doe nu rustig aan totdat de tandarts komt.