Ik zal mijn probleem even kort uitleggen. ik hoor graag jullie mening en wat jullie in mijn geval zouden doen.
Ik heb een paard in een rusthuis staan hij staat er nu bijna een half jaar. hij is 19 jaar en heeft behoorlijk artrose in zijn voorbenen van onder tot boven zeg maar.
Ik ben met hem niet gaan proberen of het misschien helpt om glucosamine chondroitine complex te geven.
De reden hiervan is dat hij snel valt we zijn samen ongeveer 8 keer gevallen voor het bij mij doordrong dat er echt iets aan de hand was
Ik durf er ook niet meer op omdat ik bang ben dat hij een been breekt ofzo.
nou toen heb ik hem naar het rusthuis gebracht, hier heeft hij veel problemen gehad met wennen. nu heeft hij wel een vriendje gevonden waar hij lief en leed mee deelt.
Nu hoor ik van een dierenarts dat als een paard ruimte wil hebben je weg duwt sjaggie is agressief naar andere paarden en snel uithaalt dat hij zich dan niet goed voelt en pijn heeft!
Nu is vorige maand ook nog vast gesteld dat zijn hart niet helemaal meer goed werkt zijn hart werkt niet hard genoeg zeg maar hij kan het vocht niet goed afdrijven waardoor hij hele grote vocht bulten krijgt
hij heeft nu de laatste 3 weken geen nieuwe bulten bij gekregen volgens de eigenaar van de stal maar helemaal zeker weet ik het niet
Ook heeft hij een luizen infectie gehad waar hij hele grote wonden door kreeg door het krabben maar het schijnt dat luizen alleen komen als het paard een slechte weerstand heeft.
Helemaal in orde is hij dus niet!
Het laatste dat ik wil is egoistische zijn en hem in leven houden terwijl hij pijn heeft!
Nu heb ik heel hard nagedacht en ben ik van plan om hem terug te halen naar zijn oude stal waar hij het super naar zijn zin had en waar ik hem dagelijks in de gaten kan houden.
Ik wil deze zomer dan ook beschouwen als laatste zomer!
Hij zal na de zomer dan ingeslapen worden!
Deze keus vind ik heel erg moeilijk omdat ik met heel veel vragen zit
Heeft hij echt wel pijn!
hoe zie ik dat
kan ik er niet toch iets aan doen
is het wel goed om hem weer te verhuizen
en hem bij zijn maatje weg te halen
ik hoor heel graag wat jullie ervan vinden
als er mensen zijn die intensief bezig zijn met communiceren met dieren hoor ik die heel graag! of als je iemand weet
nou toch niet echt een kort verhaal maar ja moet maar
hier ook wat foto's van hoe hij een half jaar geleden was en hoe hij nu is
dit is Fardos ongeveer 8 maanden geleden

Dit is fardos nu!! Ik vind dat hij er op de foto beter uitziet dan in het echt!!

Ik hoor heel graag van jullie!!!!