Paard stapt kort na intensief rijden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irene85

Paard stapt kort na intensief rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 16:32

Vandaag ben ik met mijn paard fanatiek aan de slag, zowel dressuur als springen. Na het rijden heb ik haar lang uitgestapt, denk wel 25 min. Toen ik na stal liep viel mijop dat ze aardig kort liep van achter. Ze maakte erg kleine stapjes. Ik heb nog 15 minuten met haar aan de hand gestapt. als ik haar voorwaarts liep lopen was het goed maar als ik haar liet sjokken ging ze weerkort lopen... Hebben we te fanatiek gereden??? Wat denken jullie dat het kan zijn? Spierpijn?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
Irene

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:15

Ik ben bang dat je je paard een beetje overvraagd hebt.Zet hem maar goed warm weg en hou het even in de gaten.Ga eventueel vanavond nog even kijken en laat hem even uit zijn box.Als hij zijn box niet uit wil of het is erger geworden dan moet je direkt de dierenarts bellen .Hij kan dan spierbevangen zijn en daar moet hij dan medicijnen voor hebben.

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 17:35

bedankt, hij staat al lekker warm op stal. Ik zal de staleigenaar even bellen om te vragen of hij vanavond nog even wil kijken.

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 10:25

Gelukkig liep ze gisteren weer normaal........

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:47

Gelukkig maar.Misschien een spiertje verekt,kan zomaar gebeuren.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:07

Een goede warming-up en een goede cooling-down, als het fris weer is uitstappen met een dekentje en rustig op-en afbouwen, dus lekker lang en laag beginnen en eindigen. De dag erna ook even weer de spieren losmaken, anders is ie zo stijf als een hark.