reinigingskuur samen geven met primeval?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

reinigingskuur samen geven met primeval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 16:19

Weten jullie of je een reiningskuur (groene leem) kan combineren met primeval gelinaat? Of wordt de werking van de primeval dan te niet gedaan?

Armaris

Re: reinigingskuur samen geven met primeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:57

Luckystory schreef:
Weten jullie of je een reiningskuur (groene leem) kan combineren met primeval gelinaat? Of wordt de werking van de primeval dan te niet gedaan?

De groene leem verwijdert alle afvalstoffen uit het lichaam oftewel dus ook de primeval.Je kan de primeval VOOR de groene leem geven,maar dan moet je 3weken wachten omdat eerder de groene leem de primeval toch nog kan verwijderen.Geef je de primeval na de groene leem,wacht je best een paar dagen voor zeker te zijn dat de groene leem weg is

avanoort

Re: reinigingskuur samen geven met primeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:30

Blue_Star schreef:
Luckystory schreef:

De groene leem verwijdert alle afvalstoffen uit het lichaam oftewel dus ook de primeval.Je kan de primeval VOOR de groene leem geven,maar dan moet je 3weken wachten omdat eerder de groene leem de primeval toch nog kan verwijderen.Geef je de primeval na de groene leem,wacht je best een paar dagen voor zeker te zijn dat de groene leem weg is

EENS!

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:59

kan iemand mij vertellen hoe dat werkt zo'n reininginskuur met groen leem?
Mijn merrie heeft op dit moment een uierontsteking (zie topic daarover) en mij is aangeraden daarna een reinigingskuur te doen, dus alle info is welkom! thanks

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:57

cissy schreef:
Mijn merrie heeft op dit moment een uierontsteking (zie topic daarover) en mij is aangeraden daarna een reinigingskuur te doen, dus alle info is welkom! thanks

Ik zal even uitleggen hoe dat bij mij in zijn werk gaat:

Eerst begin je met leemwater
Je neemt een kopje water(BRONWATER!!GEEN KRAANTJESWATER!!) en doet daar een eetlepel groene leem in.Laat het 24u staan,het mag niet afgedekt worden!Kieper het dan als je op stal bent direct over het voer.
Dit doe je 2weken
Dan moesten we 2weken Silsterk doen en dan weer groene leem maar dan over het voer.Gewoon een eetlepel over het voer 1x dag gedurende 2weken

Dus ik denk dat het bij jou direct over het voer is,ben niet zeker.
Pb anders Terence op bokt,zulke dingen is haar werk.

LET OP!
Geef geen enting of ontworming voor de groene leem!!Wil je ze toch geven,wacht dan 3weken eer je met de groene leem begint!
Na de groene leem mag je meteen een ontworming ofzo geven maar ik zou een paar daagjes wachten.Ook moet je geen medicatie of wat anders voeren tijdens de groene leem want dat wordt ook verwijdert

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:45

ok, zal terence een pm sturen, thanks!

Tieme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 09:42

cissy schreef:

Ik heb het via de Silverlinde gekregen.

Ik moest 3-4 weken lang een eetlepel groene leem over z'n voer doen.
hiernaast kreeg hij nog 2x per dag een stukje brood met 1 of 2 druppels jeneverbesolie. dit laatste moest ik erbij geven omdat anders de groene leem niet goed z'n werk doet.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:42

Tieme schreef:
cissy schreef:

Ik heb het via de Silverlinde gekregen.

Ik moest 3-4 weken lang een eetlepel groene leem over z'n voer doen.
hiernaast kreeg hij nog 2x per dag een stukje brood met 1 of 2 druppels jeneverbesolie. dit laatste moest ik erbij geven omdat anders de groene leem niet goed z'n werk doet.

Raar!Ik kreeg het ook van Silverlinde maar kreeg niet die jeneverbesolie er niet bij.Misschien omdat hij ervoor al wat gekregen had waar ook 1 van de ingrediënten jeneverbes was