Schijndrachtig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen_

Schijndrachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 13:09

Ik weet niet of ik dit in het juiste forum plaats maar goed dat merk ik vanzelf wel

Wat zijn de symptonen van schijndrachtig en als een merrie schijndrachtig is wat gebeurt er dan, krijgt de merrie medicijnen of iets anders???

Ik vraag dit omdat ik nu een merrie verzorg sinds november en ze is steeds dikker aan het worden, echt haar buik lijkt net als een drachtige merrie. Op stal staat een drachtige merrie dus dan vergelijk ik haar met Jitte en dan denk mijn hemel het zal toch niet waar zijn dat madam drachtig is...
DA is er al bijgeweest heeft een inwendig onderzoek gedaan conclusie niet drachtig!!!

En ik ga nu niet zeggen dat ze schijndrachtig is hoor maar ook als je haar buik aanraakt of richting de tepels gaat dan begint ze te schoppen en te slaan dus je begint een beetje te denken en te denken en nu wil ik toch gewoon even wat weten over schijndrachtig!

Als jullie ervaring hiermee hebben vertel het me dan!!!

ps: nogmaals er kan van alles aan de hand zijn maar sommige dingen wil ik nou eenmaal extra goed uitzoeken...

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:17

hoi.
ik heb dit ook gehad.
eerst een vraag van mijn kant,is ze wel goed ontwormd???
oke de dracht.
mijn pony werd ook steeds dikker en leek drachtig te zijn.
na het een tijdje angekeken te hebben heb ik haar op laten voelen.
ze was niet drachtig.
een aantal weken later begon ze uier vorming te krijgen.
weer een tijd later drupte ze zelfs melk.
bij haar kwam het uit jaloersie,bij de buren stond een merrie met veulen.
het beste is als je zeker weet dat ze niet draagt het voer te verminderen zeker het krachtvoer en het liefst wat schraal hooi.
het kan ook geen kwaad om het uier af te sponsen met koud water.
hou wel in de gaten of het niet te lang gat duren want soms word het veroorzaakt door iets in de baarmoeder [onstekingen ed]
succes er mee

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 23:40

Ze is wordt gewoon op tijd en goed ontwormd!!!
Inmiddels hebben we het krachtvoer verminderd (echt ze krijgt heel weinig nu) en we hebben kunnen regelen dat ze meer en vaker verspreid over de dag hooi krijgt...
Dinsdag naar de DA en dan zal ik ook nog vragen of ze er naar kan kijken!!!