Hoesten. Erg vies slijm uit zijn neus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anders_Amigo

Hoesten. Erg vies slijm uit zijn neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 12:13

Hallo,

Mijn shet begind de laatste tijd weer met hoesten. Maar erg komt ook erge vieze klonten snot uit zijn neus. En dat komt er maar steeds weer terug als hij gaat hoesten enzo..

Nu is het wel wat minder geworden.
Maar wat kan ik eraan doen ?

De DA komt zowiezo zaterdag om hem te laten enten

Alvast bedankt!

Nilan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:40

Hoe oud is je shet? En is 'ie niet gewoon verkouden??
Ik heb een (bijna) 4-jarige en hij is verkouden... Net een peutertje met 'n grote snotneus, hihi!!
Heb 't er met de vee-arts over gehad omdat hij ook hoest, maar alleen als hij zich inspant. Niks ernstigs, gewoon goed "warm" houden en lekker vertroetelen...

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 16:06

ik zou even overleggen of je wel kan enten. gewoon uitzieken en de temperatuur bijhouden. als hij goed eet en drinkt, kan het geen kwaad. ga je eigen lichaam maar na als je verkouden bent. lekker rustig aan doen en uitzieken.

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:11

Ja waarschijnlijk is het idd een verkoudheid. Moet je zien wat voor raar weer we nog steeds hebben! Wordt tijd dat de lente nu inzet, dan zal hij snel genoeg weer opknappen denk ik.

Ik heb hier ook alle paarden snotterig en hoesterig. de ene wat meer dan de ander!

Ik zou wel even iets tegen het hoesten geven en verder gewoon even aankijken!

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 17:08

Bedankt, Ik ga even vragen aan de DA als die een middeltje voor heeft ofzo..

Nilan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:46

Nilan schreef:
Hoe oud is je shet? En is 'ie niet gewoon verkouden??
Ik heb een (bijna) 4-jarige en hij is verkouden... Net een peutertje met 'n grote snotneus, hihi!!
Heb 't er met de vee-arts over gehad omdat hij ook hoest, maar alleen als hij zich inspant. Niks ernstigs, gewoon goed "warm" houden en lekker vertroetelen...

Ben gisteren toch nog even langsgeweest omdat ik 't idee had dat m'n paard niet helemaal meer lekker door kon ademen en ik heb nu 'n antibiotica-kuur gekregen voor 10 dagen en dan moet 't over zijn...
Groen/geel snot duidt, volgens mijn vee-arts, op etter in de slijmvliezen en dat komt dan weer door een bacterie en die moet je bestrijden...
Succes met je shetje!

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 20:38

Dankje.. ! Mijn DA Komt vande week even langs

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:30

Ik denk dat het mede door het jaargetijde komt en ook door een wat mindere weerstand..
Op den duur moet dit minder worden en overgaan, anders een DA erbij halen en zoals hierboven gezegd wordt is een antibiotica-kuur een optie!

Zesiram

Re: Hoesten. Erg vies slijm uit zijn neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 07:48

Bij ons op stal staan ze ook allemaal te snotteren. Volgens mij komt het gewoon door de temperatuurverschillen van vorige week, in combinatie met een slechte weerstand. Gewoon omdat de winter veel te lang geduurd heeft.
even in de gaten houden of hij niet sloom wordt, en of hij gewoon blijft eten. Als er voor de rest geen problemen zijn, moet hij waarschijnlijk gewoon ff uitzieken.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:23

die van mij had ook last van dat gehoest en gelig snot.ze heeft bronghitis zei de veearts.ik heb nu voor de tweede week weer antibiotica gehad ik dacht dat het vorige week bijna over was maar helaas.het is gister weer erger geworden het hoesten .het snot is bijna weg maar dat hoesten....bah.het vervelende is dat ze ook de medicijnen niet goed eet.ik al vanalles geprobeerd.ik ga vannavond maar weer bij de veearts langs....

MissDonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:05

mijne had een lingontsteking.. maar het snotteren en hoesten is na 2x antibiotica en 2x "hoestdrank" het gaat nu wel beter.. maar hij is nog wel een beetje verkouden..

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:49

MissDonna schreef:
mijne had een lingontsteking.. maar het snotteren en hoesten is na 2x antibiotica en 2x "hoestdrank" het gaat nu wel beter.. maar hij is nog wel een beetje verkouden..

nou precies, maar goed dat je dan je paard niet had laten doorlopen... dan had je echt een probleem gehad!
ik ben echtniet een piepert die om niets al naar de dierenarts rent, maar als t om hoesten gaat wel!
ik heb zelf namelijk een paard, dat bij zijn vorige eigenaar met een verwaarloosde hoest heeft gelopen... en dan kan je dus een paard krijgen met chronische bronchitis.......
en ik spreek uit ervaring, dat dat niet prettig is voor het paard!
dus wat hoesten betreft kan je niet voorzichtig genoeg zijn denk ik!

maar de verkoudheid van je paard zal zo wel over gaan nu t weer al aan het omslaan is!!! de paarden zijn ook toe aan een beetje voorjaar, na zo;n lange winter!

fjordenfan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:34

Is de shetlander verkouden? Het kan ook door stof komen. Dan gaan ze hoesten.

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 15:58

fjordenfan_ schreef:
Is de shetlander verkouden? Het kan ook door stof komen. Dan gaan ze hoesten.

Maar hoe komt er stof bij hem in de buurt? Hij staat niet op stal en krijgt nu van dat hooi waar geen stof in zit en gras... Dus daar zal het zowiezo niet aan liggen.

Maar het gaat gelukkig al weer stuk beter!

Af en toe nog een kuchje of een flinke hoest.

Suusjeher

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:17

Zou maar voorzichtig mee zijn met een paard dat hoest. Even informeren bij een DA. Mijn paard heeft gisteren een astmatische aanval gehad. En ik moet zeggen dat is geen pretje. Hij heeft nu antibiotica en vanochtend ging het al een stuk beter. Hopelijk knapt hij snel weer verder op. Ga hem vanavond even rustig wat beweging geven.

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:20

Ik zou toch eventjes je DA bellen.
Want het kan zo zijn, dat hij anders zaterdag besluit om je paardje niet te enten, omdat hij momenteel een "infectie" heeft.
Dus mij tip bel effe je DA, en wacht er niet te lang mee....
Tja het is nu eigenlijk al bijna zaterdag, jammer dat ik dit topic niet eerder gelezen heb!!
Succes