Even wat tips gevraagd.
Mijn paard heeft een ontstoken wond op zijn schoft, precies op de plek waar het dekenbontje van zijn winterdeken zit (niet op plek zadel o.i.d.). Dierenarts is erbij geweest, antibiotica kuurtje nu, wond ziet er al iets beter uit...
Alleen een ramp m.b.t. dekens. Hij staat nu met deken met longeersingel en een zelf gemaakt soort borsttuig (bijzetteugel met singelbontje van ene kant longeersingel naar andere kant over zijn borst heen tegen het achterwaarts schuiven). Dit gaat verbazingwekkend goed overigens (aanrader!).
Ik vroeg me alleen af of er hier Bokkers waren met ervaringen met hoe ik het beste straks weer normaal een deken op kan doen. Meteen op die plek kan niet, iets eronder? Misschien wat schuimspul met een "paarden-BH" eroverheen? Laat jullie verbeelding maar op dit vraagstuk los! Paard moet gewoon deken op, zit kort in zijn vacht en wordt altijd fanatiek getraind.
Ook ervaringen m.b.t. wondverzorging zodra de wond goed dicht zit, hoor ik graag. Om bv. witte haren/andere druk plekken tegen te gaan.\
Bedankt

mijn vorige paard kreeg er 1 vanwege onschuldige schuurplekken op zijn schouders en heeft er een mooie witte plek op zijn schoft aan over gehouden, dus voor mij nooit geen BH weer! (jammer dat de zoekfunctie het niet doet, dit is nu echt zo'n geval waarbij dat handig is!)