verkleefde pees - genezing?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SDE

verkleefde pees - genezing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 19:25

Mijn 2-jarige Haflinger heeft in oktober 2005 een zwaar ongeval in de weide gehad. Het resultaat was een open ontstoken wond en een bijna afgescheurde buigpees met een gat ter grootte van een 2euro-muntstuk, in het achterbeen. Vandaag, 5 maanden stalrust en gecontroleerd wandelen verder, is hij terug naar de kliniek geweest voor foto's van zijn pees. De wond is zeer goed genezen, maar de pees is verkleefd.

Wat zijn de mogelijke genezingswijzen? Ervaringen? Produkten?

a3a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:59

Mijn vorige paard heeft ook een verkleving van de pees gehad. Hieraan was ze geopereerd. Is bij haar goed uitgepakt, maar mogelijk dat er veel afhangt van locatie etc. Heeft de da overigens niet aangegeven welke opties je hiervoor hebt? Ik zou er even een belletje aan wagen.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 00:05

Ik vind het maar een rare DA,gaf hij geen opties wat je kon doen?

SDE

Re: verkleefde pees - genezing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 19:07

Euhm, de DA zou ik niet raar vinden, eerder de beste die er maar kan zijn. Hij leidt o.a. de dierenkliniek van Moerbeke-Waes en is daar hoofd-chirurg van de paarden.

De DA geeft natuurlijk opties --> hij wil verder aanzien en m'n Haf nog zeker 4 maand stil houden met begeleid wandelen en draven. We hebben een heel programma meegekregen wat we met hem moeten doen. Maar er zijn toch altijd nog middeltjes die bevorderend kunnen werken. Vandaar die vraag. Ik vind het niet nodig om de hele uitleg van de DA hier op te zetten. Ik vraag enkel achter ervaringen van anderen (forum?).

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:01

Mijn paard had ok verklevingen en heeft daar fysio voor gehad, en dat heeft zeer goed geholpen, alle verklevingen waren met de laatste scan verdwenen :0 En idd, de mensen van de Bosdreef zijn super artsen