foto's goed, wat is er dan???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sannaa

foto's goed, wat is er dan???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 18:55

De foto's van de kogels van mijn paard zijn bloedje mooi. NIets op te bemerken. NIETS dus. Maar toch komt ze niet door de buigproeven. DOnderdag ga ik naar de kliniek in Wassenaar. Wat kan er nog meer zijn?? Bij de uitverdoving kwam de locatie KOGEL naar voren. Die hebben we op foto gezet maar daar is dus niets mee. Het kan een geirriteerde peesaanhechting of weet ik veel met het kapsel zijn.... maar wié heeft er ervaring mee????

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:38

Op een foto zie je alleen bot. Het probleem kan dus zitten in pezen, kapsel, kraakbeen, etc.
Een goede dierenarts moet je hiermee kunnen helpen.

MarchaL

Re: foto's goed, wat is er dan???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:40

Het zou goed kunnen dat je paard een bandje verrekt of gescheurd heeft in de kapsel om de kogel. Mijn paard staat momenteel ook met een peesblessure aan de kogel! Zij is dan toevallig op de foto niet goed maar de klachten bleken hier niet door te worden veroorzaakt. Op de low-4 injectie/verdoving reageerde ze positief en was ze rad, m.a.w. loopt zij dus ook kreupel op de pezen en banden om de kogels. Dmv. een echo is er vast gesteld dat haar de pezen/kapsel inderdaad wat beschadigd waren. Mogelijk was er nog ergens een bandje in het kapsel verrekt oid maar dit is moeilijk vast te stellen. De kogel schijnt een zeer moeilijk te scannen gedeelte te zijn ivm de moeilijke locatie en de complexheid. Evt. kan dit wel worden vastgesteld dmv een MRI maar dit is ontzettend kostbaar. Het zal bij mijn paard iig een behoorlijke tijd gaan duren eer ze weer helemaal de oude is.

Als jou paard ook positief reageerde op die verdoving dan zou ik zeker een echo laten maken.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:47

Tekort van synovia?Idee om een punctie te laten doen?

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 00:09

Dat is raar zeg dat ze daar niet door heen komt

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 00:19

MSQuincyTE schreef:
Dat is raar zeg dat ze daar niet door heen komt

Wat is daar zo raar aan?

Er zijn tig paarden met prima foto's en klinisch niet goed en omgekeerd komt net zo vaak voor
Foto's geven een indicatie van het beenwerk, maar een foto zonder klinisch beeld heeft geen enkele waarde...

Verder zijn de eerste twee antwoorden aardig volledig en daar sluit ik me verder bij aan

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 08:15

Bedankt hoor, ik ga met smart wachten op de uitslag donderdag!