Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Chell schreef:voor het eerst van mijn leven ben ik de trotse bezitter van een merrie. hiervoor heb ik altijd ruinen en hengsten gereden en nooit veel met merrie te maken gehad. ik heb mijn dame sinds 6 november en ben gek op haar.
ik heb braaf het een en ander over hengstigheid en de cyclus van de merrie gelezen maar bij het volgende zet ik toch mijn vraagtekens.
sind twee weken zie ik onregelmatig kleine bloedpropjes (vaak al opgedroogt) op en rond te schede zitten. aan haar staart (wortel) is niets te zien. voor zover ik weet is ze niet hengstig geweest en komt bloedverlies tijdens de hengstigheid bij merrie ook niet voor (toch?? )
de bloedpropjes / stolseltjes zijn heel klein en drogen vaak snel uit. ze zitten alleen op de randen van de schede en een de binnenkant ( +/= 1 cm naar binnen) voor zover ik heb kunnen zien.
wie heeft dit "verschijnsel" weleens gezien en moet ik hier wel of geen da bij roepen??
volgende de assistente die mij telefonisch te woord stond is het niets ernstig en zou het moeten verdwijnen (was 2 weken geleden)
volgens de stalhouder is het niets en komt het door de hengstigheid (ik kan me dit dus niet voorstellen aangezien ik totaal geen hengsitg gedrag bij haar heb gezien en dit is nogal een pittige dame) , volgens hem zie ik spoken en is er geen reden om da te bellen..
wat vinden jullie?
alvast bedankt
groetjes
Chell
Chell schreef:een haaranalyse?.. sorry maar ik volg je niet helemaal.. wat heeft dit met bloedverlies te maken ?
. het komt inderdaad het meest voor bij "hittepetitten". haarvaatjes is het begin van de vulva (niet bij de baarmoeder in de buurt) knappen / springen open door te hard plassen / schuren / soms zelf door teveel / grote ontlasting (persen) etc. helemaal niets ergstig dus. tenzij het dus "echt bloed"