Wondje in hals van mijn paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Wondje in hals van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 19:31

Mijn Paard is gebeten door een hond, En ik dacht dus wel te kunnen rijden, was daarna dat wondje dus weer open. (het zit aan de rechterkant van haar nek) dus ging ik vandaag niet rijden maar longeren met touwtjes. wat gebeurde er. het wondje ging weer open! en ik dacht dat die touwtjes er niet lang zouden gaan Ze heeft er verder geen last van. maar ik wil niet kans hebben op infecties.

Ik ga nu niet rijden tot het dicht is.

Wat kan ik er verder op spuiten?(ik heb al zo'n spuitbus en wondjes zalf voor paarden etc)

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 19:43

Niemand?

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 08:32

niet te veel aanzitten (dan wrijf je de nieuwe huid eraf) en wondspray op doen. als het dikker wordt en er komt etter uit (gaat stinken) dan desinfecteren en weer wond spray gebruiken. de eerste paar dagen dus goed in de gaten houden, je kan twee keer per dag wondspray spuiten, maar 1 keer is meetal wel voldoende. als er een kostje op zit, niet aan komen en geen spray meer gebruiken. heelt meestal van zelf. ga je eigen lichaam maar na.

Nyncke

Re: Wondje in hals van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:51

Is je paard ingeënt tegen tetanus? Ik heb gelezen dat ze drachtig is; zeker dan is het geen slecht idee om even met je dierenarts te overleggen.

Als het wondje gaat ontsteken: meteen naar laten kijken. Verder zoveel mogelijk met rust laten, zodat het de kans heeft om te genezen.