Koliek vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

La_Vie

Koliek vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 11:59

Afgelopen dinsdag had mijn merrie koliek (krampkoliek, volgens DA)
Dit heeft ze nog nooit eerder gehad, en ik heb ook geen echte aanleiding hiervoor.
Wel ben ik die maandag ervoor met haar naar het noordzee strand geweest, hier heeft ze een slok zout water gehad en een keer een hap helmgras (duingras) waarvan ik het meeste uit haar mond heb kunnen plukken.
Zou een van deze 2 dingen koliek kunnen veroorzaken?
Heb het aan meerdere mensen gevraagd en ook aan de DA voorgelegd maar niemand heeft mij er echt een antwoord op kunnen geven. Misschien iemand hier die het weet.
Want mocht ik dan nog een keer naar het strand gaan dan kan ik er rekening mee houden dat ze geen zout water drinkt of van dat gras eet zodat ik dit kan voorkomen.....

dorothea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:30

Geen direct antwoord op je vraag, maar ik zou sowieso voorkomen dat ze zeewater drinkt en/of helmgras eet. Ongeacht of dit nou de oorzaak zou zijn van de koliek.

Ellebel

Re: Koliek vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:04

Je kunt dat naderhand ook niet meer nagaan. Het kan het gras of het water zijn geweest, het feit dat naar het strand gaan haar uit haar normale doen heeft gehaald of iets heel anders. Er hoeft niet eens altijd een oorzaak te zijn. Maar goed, het is idd wel verstandig om het gras en water de volgende keer uit haar buurt te houden.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:08

Het zeewater maakt bij mijn paard niets uit.
Elke keer op het strand "vergist" hij zich en duikt de zee in met zijn kop....proest...kucht... heeft weer eens wat binnengeklotst.
Hij heeft er nooit last van maar dat zegt niets over jouw paard natuurlijk.
Duingras maakt niets uit.

Het kan zijn dat je paard zich drukker dan anders gemaakt heeft, op de auto, andere omgeving , misschien nieuw zo'n strandrit??
Heeft het paard de plas misschien opgehouden ???

Het kan ook gewoon toeval zijn !!