Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

henny_w schreef:Er zijn meerdere voerfabrikanten die genetisch gemodificeerde soyaprodukten gebruiken. Goedkope eiwitleverancier.
Een van mijn paarden is er super allergisch voor. Weliswaar niet hoesten maar pannenkoekgrote zwellingen over haar lijf. En een keiharde manenkam.
Ik heb een tijd de granenmix van Subli gevoerd. Puur natuur voeren dacht ik. Het ging ook inderdaad een tijd prima.
Tot voor ruim een jaar terug mijn merrie weer zwellingen kreeg. Alles nageplozen en uiteindelijk de voerzak nagekeken en ja hoor. Gen. gem. soya erin.
Subli gebeld, " ja nieuw toegevoegd omdat het graan er mooi van ging glimmen en tsja het menselijk oog wilde nou eenmaal ook wat "![]()
.
cinnic schreef:Ik heb contact opgenomen met Havens via de mail en dit is het antwoord die ik kreeg:
Goedemorgen,
De keuze van de grondstoffen waaruit de paardenvoeders van Havens worden
samengesteld blijft het gehele jaar gelijk. Havens Paardenvoeders weet
dat elke kleinste verandering in de samenstelling een verandering kan
veroorzaken bij de opname van het paardenvoer bij het paard. Dit is
gelukkig ook mogelijk omdat wij de grondstoffen die wij in het
paardenvoer verwerken in grote hoeveelheden kunnen inkopen doordat wij
ook nog een handelsfunctie hebben in de verkoop van granen. Ik denk dan
ook niet dat de allergische reactie die optreed bij de paarden een
voedingstechnische achtergrond heeft.
Met vr gr,
Havens Paardenvoeders
Ik moet zeggen dat ik er niet van overtuigd ben dat het niet mogelijk is dat het voer de allergie veroorzaakt. Ik heb betreffende paarden op ander voer gezet en dat lijkt verlichting te geven. Tijd zal het leren. Jullie opmerkingen zetten mij in elk geval aan het denken over zgn 100% natuurlijke voeding!