Schimmel na 2/3 weken wassen nog niet weg.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Noname

Schimmel na 2/3 weken wassen nog niet weg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 21:04

Hey,
2/3 weken ontdekte de DA dat m'n paard schimmel had(onder de buik, tussen de oksels zegmaar en nu ook al op z'n benen). Ze zei dat ik om de 2 dagen moest wassen met imaverol dit 3 keer. Deed ik, was nog niet weg in tegendeel, spreide uit. Dus nu ben ik zo'n 2/3 weken hem aan het wassen met imaverol( telkens 2 dagen tussen, 1 X 3 dagen gehad) ook al dactarin en dactakort aan gedaan maar is nog steeds niet over!! Mijn borstels, peesbeschermers en singel gaan altijd de Dethol in na verzorgen/rijden.Nu ligt er een zweetdeken onder m'n dekens om mijn nieuwe dekens te beschermen tegen de schimmel. Wel merk ik, als ik plekjes voel en die er af trek, dat het droog is(doet denken aan mok, lijkt er op maar is het zeker niet!!). Wil dit zeggen dat het aan het beteren is of niet? Nog iemand tips om de schimmel sneller te doen verdwijnen of wat ik nog kan doen? Misschien de onderliggende zweetdeken, dat wat aan de borst + benen komt eens imaverol aanbrengen?

Alvast bedankt!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:14

Misschien de DA ff opnieuw contacten?

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 21:15

Miirthe schreef:
Misschien de DA ff opnieuw contacten?

Ik vrees ervoor dat ze toch zal zeggen blijven doorwassen.
Eens kijken of mijn instructrice online is, zeg ik het haar effe.. Bedankt!

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 21:24

Nouja ze is online, zegt dat het niet normaal is en ze zegt kortaf: bel maar. Ze weet wel dat ik haar nr niet heb dus ik zeg heb haar nummer niet krijg ik als antwoord ahja ok. Dan nix meer.... Tword dus schimmel uitbreide vrees ik :@

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 21:43

Niemand meer?

Aeris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:17

Mijn merrie heeft het een aantal maanden geleden ook gehad. Onder de oksels en op de buik en op haar neus.
Ze heeft toen een spuit gehad tegen verdere uitbreiding. Met Imaverol wassen moest ik niet doen. Wel dagelijks nat maken, insmeren met "Vet Clean" en weer afspoelen. Na een goed weekje kwamen de korsten eraf, en na 3 weekjes stond er mooi weer haar op en was alles weg.

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 11:26

Ok dankje Ik ga de DA terug bellen en vandaag moet ik terug wassen met Imaverol, morgen maak ik het dan wel nat bedankt!

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 11:47

Probeer het eens met biotex (de groene verpakking). Maak een papje en doe dat op de plekken. Bij mijn paard was het binnen een paar dagen weg. Ook iemand anders die dit geprobeerd heeft bij een paard wat onder de schimmel zat is er nu vanaf.

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 12:01

Waar kan je dat kopen?

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:05

Je kunt ook tegen schimmel laten enten, je DA weet daar wel meer van. Insol heet dat spul geloof ik

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:16

biotex koop je gewoon in de supermarkt. Je hebt een blauwe en een groene verpakking.

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 14:59

mijn paard heeft vorig najaar ook een zeer hardnekkige schimmelvariant opgelopen waarbij inmaverol niet hielp. ik heb toen de DA gebeld (die is langs geweest) en heb toen een spulletje uit het buitenland gehad(is hier namelijk verboden) het was een flesje van 10ml moest opgelost in een emmer water en 1 keer goed mee behandelen(alleen de aangetaste plekken) daarna na 1 week herhalen. het was gauw over , dus als ik jou was zou ik de DA bellen want voor je het weet zit je hele paard onder.

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:02

Inenten is in deze tijd van het jaar de beste oplossing. Door de kou en de vochtigheid blijft de schimmel de komende maanden anders nog zeker hardnekkig terugkomen. Anders zou je het paard iedere 3 dagen moeten wassen met imaverol, dagelijks je dekjes, rijbroek, handschoenen, etc. wassen en dan nog blijft het vaak in de stal hangen tot het zomer wordt...
Inenten tegen schimmel helpt direct, moet 2 keer gebeuren en je paard is er helemaal vanaf!

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 20:49

heleenxx schreef:
Inenten is in deze tijd van het jaar de beste oplossing. Door de kou en de vochtigheid blijft de schimmel de komende maanden anders nog zeker hardnekkig terugkomen. Anders zou je het paard iedere 3 dagen moeten wassen met imaverol, dagelijks je dekjes, rijbroek, handschoenen, etc. wassen en dan nog blijft het vaak in de stal hangen tot het zomer wordt...
Inenten tegen schimmel helpt direct, moet 2 keer gebeuren en je paard is er helemaal vanaf!

Donderdag word ie ingent . De schimmel zit nog niet tot op de plek van dekjes dus dekjes worden niet iedere keer gewassen(me moeder ontploft!). Rijbroek meestal wel en handschoenen gebruik ik niet. Singel, peeskappen, zadel en dekens(deken waar plekken schimmel zijn) worden dagelijks ontsmet met Dettol.
Als ie ingent is duurt het nog zo'n 4 weken tegen dat het allemaal weg is, maar het kan nietmeer verspreid worden. De DA zegt dat de schimmel zo hardnekkig is dat ze zich gewoon door de imaverol slaat.

Bedankt voor de reacties, weet eindelijk waar we staan nu!

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:17

Ok succes!