Gevoelige buik wie heeft informatie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Gevoelige buik wie heeft informatie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 21:09

Mijn paardje heeft een heel gevoelige buik.
Toen ik haar kreeg was der buik heel dik,maar nu al aai je al over der buik gaan der oren in der nek en wil ze bijten,Dit is ook met het zadel als ze het zadel al ziet gaan der oren in der nek en moet ze ergends in bijten,met het zadel heb ik geen probeem want als het erop licht doet ze weer normaal alleen als ik aan der buik zit dan gaat ze raar doen.
eerst dacht ik dat ze mischien drachtig was want er buik werd maar dikker en ze licht best wel vaak in der stal en ik heb er nog maar vanaf november.Maar drachtig blijkt ze niet te zijn want ze is laatst nog hengstig geweest,verder eet ze gewoon normaal en is ze hardstikke lief.Wie weet wat dit is of heeft informatie voor mij??

xx amparoshoa

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:12

Ik denk dat dit op Medisch thuishoort, ik TeM even

verder.. ik heb geen idee wat het kan zijn..
misschien even dierenarts laten komen?

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:16

Verplaatst naar Medisch.

simodi

Re: Gevoelige buik wie heeft informatie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:13

Misschien heeft ze last van wormen? Ontworm je haar regelmatig? Laat anders de DA de mest controleren hierop.

Youknowme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 22:20

De dieren arts is in november geweest want se was niet goed verzorgt, toen had ze wormen maar nu is alles weer weg en ze word gewoon goed ontwormt dus daar kan het niet aan liggen volgens mij

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:40

misschien kan je toch beter even de dierenarts bellen, en vragen of ze weten wat het kan zijn?
ramona en soraya zijn trouwens alle 2 hengstig blijven worden toen ze drachtig waren. soraya zelfs 2 weken voor het veulen kwam nog...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:38

Waarom laat je de DA niet kijken? Als ze zich niet prettig voelt zou ik niet langer wachten en bovendien is dan ook je eigen onzekerheid weg. Als ze wat mankeert kun je dan tenminste ook maatregelen nemen!

Youknowme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 15:55

De dieren arts is laatst nog geweest en die zij dat het niks was. als het erger word bel ik nog wel een keer maar vorige week is hij nog geweest

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:58

ohw, heb ik volgens mij ook wel eens gehad. een tijdje geleden.. als je over dr buik haard aaide ofzo.. niet zo zachtjes, en drukken enzo. gingen dr oren ook in de nek.. en toen heb ik er iemand naar laten kijken. en die zei dat me pony spanning op de buik had.. enja, k mocht hem niet meer die brokken geven die k hem voerde.. en geen wortels meer.. maar wel veel appels.. weet niet of mijjn pony het zelfde had.. maarja.. ik weet t ook niet..

botje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:01

Mijn paard vind het ook niet fijn als ik aan haar buik kom. Maar dat komt omdat haar aders er dik opliggen, het is gewoon gevoelig als ik er bijvoorbeeld met een borstel overheen ga. Dan gaan die oren ook in haar nek. Verder zou ik zou geen andere reden weten.

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:02

Misschien heel raar dat ik het zeg.. Ik weet er echt niks van hoor en het maakt me ook niks uit dat iedereen me uit gaat lachen
Maar bij de mens willen nierstenen nog wel eens voorkomen.. Zou het iets in die trend kunnen zijn ?

Youknowme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 17:51

shrOnatje: Ze krijgt al geen bix alleen hooi en kuilgras en brood of appels van thuis, maar als je een beetje gaat drukken dan gaan der oren in der nek.

xxsweet: Sorry ik weet niet eens wat nierstenen sijn..

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:03

Haha
Bij mensen groeien dan een soort stenen in de nieren.. Zo'n steen kan heel groot worden en doet ontzettend pijn! Maar ik weet niet of dat bij paarden ook voorkomt..

Afbeelding

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:08

Is er nog verschil in pijnlijkheid aan de linker of rechterkant? Heeft hij ook problemen met lengtebuiging naar 1 kant, of rechter of linker galop?

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:40

ik hoop dat je snel een oplossing vind
heel veel succes dr mee..

nouja. ik weet ook niks. maar dat was bij mij het geval.

Youknowme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 21:23

Hmm nee bij alle bij de kanten is het het zelfde en met galop ook geen moeite.
maarja bedankt allemaal

NoomsJJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:31

misschien is het paard bij de vorige eigenaar de sporen verkeerd gebruikt en er nu last van blijft houden..

Youknowme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 12:01

NoomsJJ dat zou kunnen want als ik met sporen rij(doe ik meestal niet) en ik spoor der aan geeft se een bok en gaan der oren in der nek.

borstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 23:42

Je zou eens een keer een haaranalyse kunnen laten doen !
Dit geeft heel veel informatie, m.n. over de vitaliteit van de organen, en kost heel weinig.

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:59

Hi

Mijn pony heeft hetzelfde het enige wat ze mij geadviseerd hebben is een elastische singel. Zelf laat ik eens per mnd een fysiotherapeut komen om de spanning weg te masseren. Het is wat gespannen maar medisch hebben ze geen verklaring.
Ze heeft er meer last van als ik haar hard laat werken waardoor ze haar buikspieren aan moet spannen.

Succes.

mithras1994

Woonplaats: Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en klein Sandelingen Ambacht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:34

[quote="LizzyLover"]shrOnatje: Ze krijgt al geen bix alleen hooi en kuilgras en brood of appels van thuis, maar als je een beetje gaat drukken dan gaan der oren in der nek.

Mijn paard heeft dit ook gehad en heeft het heel sporadisch nog weleens.
Hij heeft met gaskoliek in Utrecht gestaan en daar hebben ze ontdekt dat hij een afwijking heeft aan zijn blinde darm.

Hij was het meest gevoelig aan de rechter kant en dan vooral in de buurt bij de lies en tussen het kruis en het zadel.
Hij mag ,op advies van Urtecht, absoluut geen kuil en brood meer!

Voor meer info kan je me altijd pb-en

arielh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:35

kan inderdaad gaskoliek zijn die van ons krijgt het ook van kuil, brood en appels.
als hij dit eet is hij heel gvoelig aan zijn buik.