Zondag heb ik nog lekker met hem gereden, was wel wat fris maar geengekke dingen gedaan.Hij is 18 en al redelijk versleten, heeft 12,5 jr in de manege gelopen waarvan ook nog elke week 3-4 uur voltige!
Maandagochtend heb ik ze op tijd gevoerd, moest om 8 uur beginnen, Niks aan de hand, 's middags hebben ze nog hooi van mijn vriend gehad, dit at hij gewoon op.
's avonds wou ik ze na het werk even naar buiten doen, hij kon amper lopen!! Dacht eerst aan hoefzweer oid, T 39.8, dus wat verhoging. Hij wou ook niet eten. Maar wat metacam gegeven, had ik staan voor mijn eigen paard.
Dinsdagochtendzie ik ineens dat zijn been wel 2 x zo dik is! T40.8!! Toch mijn Da, die ook mijn baas is, gebeld. Kwam er gelijk aan. Hij dacht aan een zware ontsteking, heeft ab en een pijnstiller gegeven iv.
Ik heb ze wel even naar buiten gedaan, zodat hij wat kon lopen, voorzover hij dat kon, voor de bloedsomloop.
Hij stond alweer wat lekker te grazen, had nog wel wat koorts, 39,5 T.
Uit het been kwam gelig vocht, serum. Allemaal kleine gaatjes in zijn huid.Het is dus waarschijnlijk een allergische reactie op iets. Afgelopen zomer had hij ook al oedeem plakaten over zijn lichaam, hier kwam ook serum uit. Toen had hij geen koorts ed.
Misschien toch maar een allergie test...
http://www.kodakgallery.nl/AlbumMenu.js ... View*na*na
even Hektor dikke been aanklikken, de Hond is er ook bij opgekomen...
Ik hoop dat de foto´s het doen!!