Pijnlijke achterhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gesina

Pijnlijke achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 20:22

Een paardje bij ons op stal wordt zeer weinig bereden,ze is dus behoorlijk stijf.
Eigenaresse wil per se zelf rijden maar heeft geen tijd.
Tijdens losgooien merk je bijna niets aan haar dus onbelast.
Belast zie je heel goed dat ze stijf is.
Draf gaat redelijk.
Linkergalop gaat ook is weinig afwijkend wel stijf.
Rechtergalop is vreselijk,alles zie je op de voorhand komen en dat houd ze vier sprongen vol dan zakt ze door haar rechterachterbeen en gaat over in draf die er dan zeer geforceert uit ziet.
Haar rechterknie kraakt (achter)
Ze heeft ook slechte bespiering en de achterhand is zeer gevoelig.
Het is niet mijn paard en wil degene van wie ze is overtuigen dat ze meer met haar moet doen en misschien een DA naar d'r laten kijken.
Klinkt dit iemand bekent in de oren.
Ik wil het paard graag helpen. Maar sommige eigenaren hebben een betonnen bunker voor hun kop.

Sjen

Re: Pijnlijke achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:01

Misschien schiet de knie op slot. Dat is ook bij mijn paard geconstateerd, die ook op één hand slechter loopt. Ze kan dan bijna niet aanspringen in galop en gaat dan onregelmatig drave. Maar je zou dan wel ook wat kreupelheid moeten zien denk ik. Er zouden in elk geval oefeningen gedaan moeten worden om de achterhand soepeler te maken, ik kreeg als tip hier op bokt: balkjes lopen en heuveltjes op en af.

gesina

Re: Pijnlijke achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 20:30

het lijkt idd of haar knie op slot slaat .
we gaan langzaam opbouwen en igg de balkjes uitproberen.
Heuveltjes heb ik helaas niet in de buurt.
Alvast bedankt

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:24

er is meer aan de hand dan alleen de knie op slot. Waarschijnlijk zitten er wel meerdere blokkades in de rug of nek. Een knie die op slot staat kimt meestal ook uit de rug vandaan. Een osteopaat zou in een behandeling waarschijnlijk al heel veel kunnen verbeteren. Maar daar moet de eigenaar wel open voor staan...

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:54

Mijn pony had dit ook en zijn rug was stijf en ook zijn heup, hij had een eiwit allergie.

gesina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 20:54

Heb ook al het idee dat het vanuit de rug komt.
Tja als het mijn eigen knollie was geweest.
Alles moet ook zo goedkoop mogelijk want ping ping is niet voor t paard maar voor de mens.
En helaas heleenxx staat ze nergens voor open,nog niet eens voor een verzorgster.