dikke bult

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Antgillya

dikke bult

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:21

Hoi iedereen

Nadat mijn paard al 3 maanden kreupel is aan een kneuzing aan het ene been en direct daar achteraan een zweer aan het andere been rij ik weer sinds 2 weken.
Nu kom ik op stal aan en mijn paard kan niet meer op (weer een ander) zijn been staan.
Op zijn bil heeft hij een bult ter grootte van mijn hele hand en het hele been laat hij hangen.
ook heeft hij niet gegeten (zowel brok als kuilgras laten staan)
en hij heeft geen korts, koelen en hem in beweiging proberen te brengen hielpen niet, kampfer ook niet.
weet iemand nog iets wat ik kan doen , ik ga zo direct nog eens naar mijn paard.

Ik dacht misschien iets van een mengsel van essentiele olieen rosemarijn en pepermunt. Weet iemand nog iets misschien?

o ja hij heeft reeds 4 x antibiotica gehad dus hij mag geen medicijnen meer eigenlijk.
als hij niet eet komt er uiteraard een dierenarts bij!(snel)

Groeten en alvast bedankt.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:35

Ik zou er snel een DA bij laten komen. Dat je paard niet eet is geen goed teken en verder zou ik me ook wel zorgen maken om zijn been.
Beterschap ermee...

Antgillya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:38

ja dierenarts komt morgen, heb hem net te pakken gekregen
wel bedankt voor je reactie

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:05

Fijn dat hij morgen komt. Hopelijk valt het allemaal mee. Ik ben benieuwd wat hij kan ontdekken. Maar heel goed dat je er naar laat kijken.

Antgillya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 14:57

oke ik heb nu eindelijk weer internet tot mijn beschikking, het viel helaas niet mee.
Inmiddels is zijn hele been dik en is zondagavond nog de dierenarts met spoed gebeld, pijnstiller en antibiotica gekregen (been is van onder tot boven dik (probeer morgen foto's te plaatsen) maandag weer de dierenarts erbij, pijnstiller,antibiotica,vochtafdrijver en ontstekingsremmer.
vandaag heb ik gelukkig wat kunnen stappen met hem en morgen komt de dierenarts weer.
Er komt lymfe uit het been (heel vies)
Het is geen ontsteking (heeft ook geen koorts)
verder afwachten,en zijn andere 3 benen in de steunbandages.
nou ja het zij zo, in ieder geval vanavond ga ik nog even kijken en dan laat ik het nog wel weten.

Antgillya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 14:58

O ja, we koelen het been ook nog 2x per dag 20 minuten.
en het is nu nog acuut het kan chronisch worden(en dat maakt me best wel heel bang!)

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:44

Klinkt idd niet fijn zeg.. Hopelijk knapt je paard heel snel op en wordt het niet chronisch. Zei de DA ook hoe het precies heette wat hij heeft? Beterschap hoor!

Antgillya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 20:42

nope is geen naam voor behalve olifantenbeen...ik zal even proberen een foto er op te krijgen

Antgillya

Re: dikke bult

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 20:48

hierbij foto's

Afbeelding

Afbeelding

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:28

Tjee, zeg dat ziet er idd niet fijn uit...
Merk je al wat vooruitgang?

Antgillya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 16:28

ja enig vooruitgang wel, hij eet weer en hij loopt weer een beetje en er komt weer vorm in het been het was nog dikker als op de foto het liep gewoon recht naar beneden zonder vorm.

verder is het afwachten, maar ik moet dinsdag op stage en zie daar best wel tegenop nu. ondanks dat er 2 mensen goed voor mijn paard zullen zorgen hoor.