Ten einde raad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 17:06

Al bijna 2jaar zitten we met ons paard aan te modderen.
Eerst zakte hij door,begon met achteraan en later ook voor.We hebben alles geprobeerd:buigproef,vitaminen,osteopaat,hoeven,etc maar NIETS hielp.
Uiteindelijk toch de juiste DA gevonden en hij schreef hyaluronzuur en vitaminen voor omdat hij 'voelde' dat Fille artrose had.Afijn,de dag na de spuit zakte Fille NIET meer door.En laat hyaluronzuur net een middel zijn voor artrose.We hebben het eerst niet geloofd omdat je artrose NIET kan voelen.
Sinds kort denk ik dat hij misschien wel gelijk had ??

Fille heeft al 6maanden een peesblessure,sinds begin februari mogen we erop.
Eerst op beton,later(na een week)in de bak geprobeerd,3x geprobeerd maar telkens deed hij strontvervelend.Zaterdag was de eerste keer in de bak,nadien liep hij licht onregelmatig,zondag en maandag en dinsdag weer in de bak en NIETS te voelen.Woensdag op beton en weer licht onregelmatig.
Afijn,rust en om de dag ernaast stappen en er weer op,Fille liep echt slecht!(kon me met moeite houden:struikelde vaak)Nadien moesten we elke dag een halfuur naast hem stappen.Dat zo een week gedaan en we mochten er weer op.Hij liep toen SUPER!Afijn,we mochten weer gaan opbouwen.
Dinsdag was de dag dat hij SUPER liep,woensdag hebben we niet kunnen stappen omdat de manège al dicht was en donderdag was hij afwisselend:licht onregelmatig en dan weer zuiver.

Ik ben ten einde raad,ik zie het verband tussen die dagen niet.
Het enige wat ik kan vinden is die rust dat opspeelt.Als hij rust krijgt is hij de volgende dag licht onregelmatig.

En het rare is:vanaf de grond zie je NIETS!Als je erop zit voel je het duidelijk.

Die bewuste DA zei dat hij artrose in RVkogel had,RV is ook de peesblessure.
En volgens de behandelende DA(met peesblessure)was hij hélemaal in het begin licht onregelmatig op de RVkogel.Hij zakte daar lichtjes door.

Ik ben bang dat het die vermoedelijke artrose is dat opspeelt aangezien het ook voelt alsof hij bij die bewuste kogel doorzakt.En dat is nou niet gemakkelijk te zien vanaf de grond lijkt me?

Mijn vraag is:Wat kunnen we hiermee doen?25maart moeten we terug voor een scan.Maar kunnen we NU niets doen?Of gewoon afwachten?

Alle adviezen zijn welkom!Ook adviezen waar we kunnen gaan zoeken.

MarchaL

Re: Ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:30

Citaat:
Het enige wat ik kan vinden is die rust dat opspeelt.Als hij rust krijgt is hij de volgende dag licht onregelmatig.

Dit zou kunnen wijzen op artrose, rust roest zeggen ze altijd. Veel paarden hebben wisselend last van hun artrose, de ene dag gaat het beter als de andere. Waarom laat je niet gewoon foto's maken? Dan is het iig direct duidelijk!

Armaris

Re: Ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 21:35

MarchaL schreef:
Citaat:

Dit zou kunnen wijzen op artrose, rust roest zeggen ze altijd. Veel paarden hebben wisselend last van hun artrose, de ene dag gaat het beter als de andere. Waarom laat je niet gewoon foto's maken? Dan is het iig direct duidelijk!

We zijn dat van plan ook maar ik wou er wat meer informatie over weten.
Volgens een bokker is een punctie goed.Ik had hier nog nooit van gehoord
Bovendien had ik graag wat meer meningen verwacht.Misschien denken mensen wel aan iets anders dan artrose?

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:12

kruisverlaming, of begrijp ik je nu vekreerd
ataxtie ofzo
of inderdaad artrose

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 22:19

Jolliegirl schreef:
kruisverlaming, of begrijp ik je nu vekreerd
ataxtie ofzo