Ik ben hevig op zoek naar alle informatie over kissing spines.
Nou waren er een aantal topics, maar die kan ik niet meer vinden.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Bettine schreef:Mijn paard (Joop) heeft ook kissing spines.
Met veel hulp van de DA moet het weer een heel eind beter kunnen worden. We zijn nu steeds oefeningen aan het doen, zodat hij zijn rug heel erg opbolt en zijn bekken kantelt. Hij moet zijn rugspier veel beter leren gebruiken en ontwikkelen om zijn rug mee op te bollen. Tot nu toe gaat het heel goed, en volgende week gaan we kijken of ik er weer op kan zitten!
Als het goed is moet hij dan weer goed op Z niveau mee kunnen draaien, en evt. zelfs hoger.
Mag hem alleen iets minder vaak rijden, en moet hem vaker gaan longeren om zijn rug zo min mogelijk te belasten.
annepanne schreef:Wil je alleen een link geven voor een nieuwe behandelingsmethode voor kissing spines : http://home.planet.nl/~gaste265/aquatrainer/
Het is voor het paard het aanleren van een andere houding (zoals Bettine) en het versterken van de spieren. Zijn al veel goede resultaten mee behaald!!
Het haalt de kissing spines niet weg maar hierdoor krijgt ie wel een tweede kans
Barvrouwke schreef:
Gert Jan had me het al geadviseerd indd. maar bedankt.