Melktand die niet eruit gaat.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ramona22

Melktand die niet eruit gaat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 19:31

Hallo,

Ons jonge paard ( wordt in juni 3) is aan het wisselen.
Nu is zijn haar grote voortanden er beiden doorheengekomen.
Maar voor één van die blijvende tanden, zit nog de melktand, deze zit niet meer muurvast en lijkt beetje bij beetje iets naar beneden te komen, zit volgens mij niet meer vast aan de wortel, maar is als het ware vastgekleefd aan de blijvende tand.
Vraagje moet ik het gewoon nog even aankijken, dit is al een paar week zo, en ze lijkt er geen last van te hebben. Of moet ik er een tandarts bij halen.
Ik voer al dikke winterwortelen, misschien dat het dan wat losser komt te zitten.

stephanie1

Re: Melktand die niet eruit gaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:45

even de da of tandarts laten kijken

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:24

zoiets bedoel je?
(wisje wordt 22 juli 3 jaar en is nu ook beginnen met wisselen)

1 voortand is eruit, maar de 2e zat muurvast en de grote tand kwam boven al flink door
Afbeelding

Afbeelding

grote tand rechts komt echt erg hoog door
Afbeelding

ik maakte me dus ook wat druk over haar gebit, had toen dit topic geopend en t was schijnbaar normaal
viewtopic.php?f=3&t=541479&hilit=
topic is van 18-2 en toen zagen haar tanden er al een week of 2 zo uit
adgelopen week is dan *eindelijk* de 2e voortand er ook uitgegaan

ik gaf haar expres veel oud *keihard* stokbrood te eten, was van de bakker en wat over is krijgen wij altijd, en daar kan je elkaar de hersens mee inslaan zo hard is het na een dag of 2 en met effect want na een week je van 's avonds op stokbrood knabbelen was tand 2 er ook uit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:04

Mijn paardje is ook aan het wisselen en ik kan je alvast vertellen dat het daarbinnen in die mond van der ook géén gezicht is
Maar dat wisselen gaat ook vrij rommelig hoor.
Paardentandarts langs laten komen is verstandig, komt hier binnenkort ook wel weer eens langs.
En de staleigenaar vond een melktandje van der, erg leuk om te hebben