De eigenaresse van toen zei dat diegene waar zij Dag van gekocht had dacht dat ze uit 1996 kwam. Dat heb ik altijd maar aangenomen, dus ik beweerde altijd tegen iedereen dat ze 10 nu zou zijn.
Een half jaar geleden was ik bij de paardentandarts en die dacht dat Dagmar toen 7/8 zou zijn. Vorige week was de hoefsmid hier en die dacht dat ze geen 10 kon zijn, eerder 5/6/7. Ik heb het een keer bij de veearts nagevraagd en die kon niet precies zijn hoe oud ze was maar tussen de 6 en 10 ongeveer.
Kan ik er nou ook achter komen hoe oud ze precies is? Bijvoorbeeld aan de tanden? Of blijft het altijd een gokje. Ik vind het best wel belangrijk om te weten want als ze echt veel jonger is dan is ze veel te vroeg ingereden. En ik wil misschien ook ooit nog een veulentje van haar en dan is het natuurlijk ook heel handig om te weten hoe oud ze is...
Wie kan mij helpen?
Maar volgens mij was het zoets dat er een groef (een lijn ofzo ) over een of twee van de tanden/kiezen liep en dat ze aan de lengte van dielijn kunnen zien hoe oud een paard is .