rare vorm van kreupelheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

malouuu

rare vorm van kreupelheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 15:23

toen ik gister mn shetje uit de wei haalde liep ze normaal..na het poetsen liep ze ontzettend kreupel! dr is met poetsen niets gebeurt dus ik weet niet wat het is..

En tijdje geleden ( 2 maanden) had ze hetzelfde ze liep heel erg keupel met dr linker voor beentje..na een tijdje loopt ze weer normaal.

Ik weet niet wat ik er aan moet doen.. want het is opeens weer weg..

ze loopt wel iets naar buiten met dr voorbeentjes..
misschien komt het door de gewrichten of door dr hoefjes.. binnekort komt de hoefsmid(geen gediplomeerde) ik hoop dat hij dr hoefjes kan corrigeren en hoop dat het dan niet meer zo is..(dr hoefjes zijn aan de lange kant) maar ik weet dus niet of het aan dr hoefjes ligt..

kan ik als ze zo loopt gewoon met dr doorlopen?(dan gaat het over) of moet ik terug zetten..

tot nu toe ben ik altijd door gegaan en na 5 minuten is het over..als ik dr dan weer ff stilzet komt het weer en na een paar meter weer weg..

ik weet niet wat ik dr mee moet!

hebben jullie hier misschien een mening over?

LTBLDS

Re: rare vorm van kreupelheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:40

ik weet niet of je een goede hoefsmidt hebt maar die horen er alles van te weten. mijn hoefsmidt in iedergeval wel.
ik weet niet of zij veel beweging krijgt maar misschien is het een verrekking van de spieren. (ook omdat ze met haar hoefsjes naar buiten staat.)

maar je moet het de hoefsmidt is vragen, die weten dat soort dingen meestal wel

mvg

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 15:50

oké dankje!

ik zal het vragen

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:26

Wil je niet bangmaken, maar klinkt een beetje als arthrose. zolang ze in beweging blijven is alles goed, maar stilstaan en weer op "gang" komen op deze manier klinkt als arthrose.

Kun je een foto plaatsen ?

Exodus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:02

Ik heb dit ook wel eens meegemaakt. Het ene moment goed en het andere moment niet goed. Heb er bij elkaar 5 weken mee gerommeld. De ene keer dacht ik aan een hoefzweer en de andere x weer niet omdat ze dan weer redelijk liep. In die 5 weken een paar x gewoon kunnen rijden zonder pijn oid. Maar na 5 weken vertrouwden we het niet en zijn we naar de Kliniek gegaan. Hier kwam toch een behoorlijke hoefzweer aan het licht die elke keer weer een openingetje vond om de druk weg te halen. Hij ging practisch tot boven aan de kroonrand of verder.

Ik zou de hoefsmid er eens naar laten kijken

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 21:59

atrose...

dat komt toch voornamelijk voor bij oudere paarden?

´k heb weinig verstand van atrose

mn shetje is namelijk binnekort 4..

malouuu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 22:16

Exodus schreef:
Ik heb dit ook wel eens meegemaakt. Het ene moment goed en het andere moment niet goed. Heb er bij elkaar 5 weken mee gerommeld. De ene keer dacht ik aan een hoefzweer en de andere x weer niet omdat ze dan weer redelijk liep. In die 5 weken een paar x gewoon kunnen rijden zonder pijn oid. Maar na 5 weken vertrouwden we het niet en zijn we naar de Kliniek gegaan. Hier kwam toch een behoorlijke hoefzweer aan het licht die elke keer weer een openingetje vond om de druk weg te halen. Hij ging practisch tot boven aan de kroonrand of verder.

Ik zou de hoefsmid er eens naar laten kijken

jeetje..ik maak me nu nogal zorgen..ik ga meteen ff actie ondernemen!

Exodus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:54

Maak je niet teveel zorgen. Als het een hoefzweer is is het juist fijn. Dit is niet iets ernstigs. Althans in die zin dat als de zweer gevonden is en het vuil eruit is het heel snel over is.

Wacht gewoon even af wat de Hoefsmid zegt.

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 23:28

oké,

alleen ik vind het nogal naar..omdat ik nu niet thuis ben en de eigenaar van de pony is een boer is..en ze zijn niet zo vlot helaas..ik hoop dat de hoefsmid erg snel komt..

Exodus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 00:07

Nou succes dan maar. Laat even weten wat het nou was. Als je het weet. gr

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 20:06

ik weet nog steeds niet zker wat het is..

mijn oma heeft een homeopatisch middel voor dr gemaakt, ze zei dat het geen artrose was dus ik hoop dat het zo is..

ik heb nog wel een foto van dr voetjes gemaakt..

ik zal hem zo ff uploaden

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:08

Het klinkt als het op slot slaan van de knie of een ander gewricht.
Dat gebeurt vaak als ze iets langer in eenzelfde houding staan en dan ineens weer moeten lopen, dus misschien is dat het wel, verder zou ik niks anders kunnen bedenken

malouuu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 20:13

cavaletti schreef:
Het klinkt als het op slot slaan van de knie of een ander gewricht.
Dat gebeurt vaak als ze iets langer in eenzelfde houding staan en dan ineens weer moeten lopen, dus misschien is dat het wel, verder zou ik niks anders kunnen bedenken

ik moet zeggen dit klinkt wel heel logisch!
want ze heeft het heel soms..

ze heeft het de afgelopen 2 weken ofzo niet meer gehad..

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 20:14

dit is dus de stand van dr voetjes
ze zijn wel een beetje vies
maarja ze kwam net uit dr weitje

Afbeelding

Afbeelding

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:18

Ja nou ik denk echt dat het op slot slaan is, aan de stand van de benen te zien staat ze eigenlijk hetzelfde als dat wij heel erg onze knieen naar achteren drukken, als je dan lang zo staat dan slaat je knie op slot, bij een paard is dat ook zo.
Misschien dat de hoefsmid dmv de tenen iets korter te kappen als de bal dat het dan iets beter gaat.
Verder moet je als je pony dat heeft echt niks forceren, het is en heel pijnlijk en ook niet goed om het met alle geweld eruit te willen lopen, gewoon even rustig stapje voor stapje lopen en dan geeft ze zelf wel aan of het weer goed is.
En zoek een goeie hoefsmid, iemand die weet wat ie doet, betaal liever een paar euro meer dan een goedkope knoeierd erbij te halen.

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 20:22

ja, helemaal gelijk.

ik stap altijd eerst rustig met dr en na een paar meter is het over.
Ik ben al op zoek naar een goede ghoefsmid, en heb tegen de officiele eigenaren gezegt dat ze een goede hoefsmid nodig heeft en dat ik anders wel de overige kosten wil betalen..

bedankt!

Machonito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:35

Ik heb ook een paardje met verkeerde been stand.
Ik had gewoon een hoefsmid van de manege genomen en hij bekapte hem en later liep hij niet lekker.
ik zag toevallig me oude hoefsmid die ik al jaren niet meer had gezien (ik was toen verhuist en was te verweg voor hem en nu ben ik weer verhuist maar in de richting waar ik vroeger had gestaan).
Ik liet alleen trots me paardje zien en hij zei gelijk jeetje wat staat hij slecht zeg. Hij bekapte hem en nu heeft hij maar op ijzers gezet voor lichte corretie want andere hoefsmid had hem totaal verkeerd bekapt vandaar hij rot liep en nu niet meer.
Deze heeft Diploma's en kijkt ook goed hoe je paardje loopt en hoe hij zijn benen neer zet voor hij bekapt.
Ik wil hier bij zeggen haal een ander hoefsmid erbij die er verstand van heeft van verkeerde been standen.