onderuit gegaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kims

onderuit gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 15:05

Ik ging vandaag nog even naar mijn paardje om te longeren voordat ze morgen naar een andere stal verhuist.
Ze was echt helemaal debiel aan het doen en op een gegeven moment gaat ze keihard onderuit en schuift zo met haar been onder een soort van "vangrail" door.
Ze stond direct op en liep verder niet direct kreupel o.i.d.
Toen ik wat beter keek zag ik dat ze toch wel een behoorlijke schaafwond op haar knie had.
Nu dus gelijk het probleem: Ik kan de modder er niet afspoelen omdat ik daar geen stromend water heb. Morgen heb ik dat wel en kan ik er ook gelijk wat mee doen... Maar nu dus niet. Ik heb provisorisch water uit de drinkbak gehaald en die over haar knie heen gesprenkeld.
Nu ben ik ook bang dat ze misschien kreupel wordt. Ze maakte echt een enorme smak tegen de bakrand aan. Weer het probleem dat ik het niet af kon spoelen met koud water.

Is het te laat om er morgen wat aan te doen?
Ik ga zo ff naar de dierenwinkel om spul wat ik in het wondje kan wrijven om het te ontsmetten. Wat kan ik doen tegen de eventuele zwelling op haar knie? koude doeken er overheen leggen ofzo? of is dat niet nodig.

Bedankt!

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:08

Had je natuurlijk gelijk moeten doen maar ja als je niets bij de hand hebt is dat moeilijk! Ik zou er dan cooling gel op doen!! Heb ik laatst ook bij mijn paardje gedaan!! Kan je gewoon een pot van kopen, of anders een coldpack erop!! Die kan je ook overal halen!!!Succes ermee en ik hoop dat het mee valt!!!

xLuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:10

Ik denk dat je beter meteen nu iets kan gaan halen bij de dierenwinkel ! Het is natuurlijk niet best dat je paardje is gevalllen ! als ik jou was zou ik toch eventjes een dierenarts bellen ! je weet maar nooit !

Kims

Re: onderuit gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 15:15

Ik ga ook over 5 minuten naar de ruitershop. Ik moet eerst wachten tot mijn moeder terug is met de auto, en ze zei dat ze bijna thuis was.

Die coolinggel is inderdaad een goed idee, zal ook even de verkoper om raad vragen.
Ik ga vanmiddag/vanavond nog een keertje kijken. Als het dan dik is (wat nog niet het geval was) dan zal ik de DA wel even bellen

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:20

Balen hoor!! En je schrikt je rot!! Robin lag vorige week vast in de paddock, dacht nog hij zal toch niet omrollen vlak bij dat hek en voordat ik het wist deed ie het toch! Gelukkig niet kreupel geweest wel een iets dik en warm been, het was toen veel te koud om te koelen met water en heb er toen ook coolinggel opgedaan!!!

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:22

Die van mij is ook in het land eronderuit gegaan, is niet kreupel, zit wel vast in de heupen. Ben al bij de fysio geweest, 31 maart moet ik weer heen. Verder had ze geen ''zichtbare' verwondingen.

Kwam erachter toen ze op haar voorhand liep, ze begint al wat beter te lopen.

BTW; een spons met wat biotex en lekker soppen( biotex blauw als je alleen koud water hebt.)

Weet niet of je wel cooling gel op wonden mag smeren!!

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:28

Nee, je moet geen cooling gel op wondjes smeren!! Alleen op zwellingen!! Op wondjes beter bethadine of wondspray!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 16:44

Bedankt voor de tips!

Ik ben net terug van mijn paardje; de knie is gelukkig nog steeds niet dik! Het valt dus allemaal wel mee Heb er wel even een koude handdoek op gedaan (ijsklonters erin en af en toe erop deppen) de coolinggel was op in de winkel maar even bestellen bij Divoza dus!
De wond heb ik ingesmeerd met betadine, hopen dat het niet gaat infecteren. Morgenochtend ga ik al naar de nieuwe stal en zal dan wel gelijk even haar beentje afspoelen.
Die tip van die biotex moet ik zeker onthouden!!
Andere tips zijn ook welkom hoor, tips kunnen nooit kwaad natuurlijk

Groetjes!

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:22

fijn dat het mee lijkt te vallen!!
Veel plezier op je nieuwe stal!!!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 09:47

Zoals eefje al zei, GEEN cooling gel op een schaafwond smeren!!
Dat gaat enorm branden bij je paard!