peesblessure of iets anders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eleonorav

peesblessure of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 15:00

Mijn paard heeft in de stal een dik been opgelopen, ik weet niet hoe.Da bij gehad,antibiotica en ontstekeingsremmers gekregen.Been is nu helemaal ok van de buitenkant,hij loopt niet kreupel.dit is een week geleden gebeurt.Nou vraag ik mij af als het om een peesblessure gaat kan dat dan zo snel afzakken?Ik zit wel te denken om voor de zekerheid een scan te laten maken.

jipje_niekje

Re: peesblessure of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:42

Ja een peesblessure kan zo snel weer over zijn. Stap voor de zekerheid nog een weekje over de weg ofzo. Een peesblessure hoeft niet altijd ernstig te zijn hoor!! Met een week kunnen ze soms weer helemaal beter zijn. Ik zou geen scan laten maken, dit kost veel geld!! Maar het is jou keus natuurlijk, jij kent je paard het beste en weet het beste wat er is gebeurd!!!

eleonorav

Re: peesblessure of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 19:16

Dus bij een minder ernstige peesblessure ben je met een paar weken van het probleem af?

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:19

peesblessures zijn heel lastig, dat een paard weer goed loopt wil niet zeggen dat het over is ! het komt dan vaak in ergere vorm terug. Ik zou idd een scan laten maken, dan weet je waar je aan toe bent, en wat je moet doen. Beter nu weten wat de oorzaak is dan over 2 weken weer training en dan je paard een half jaar of langer op rust.

@Jipje: gevaarlijk advies wat jij geeft ! zeker omdat je niet zeker weet of het een peesblessure is of niet!