mijn vreetzak eet niet meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

mijn vreetzak eet niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 11:37

Mijn pony is zaterdag naar een nieuwe stal verhuist, nou is hij heel makkelijk en wil met iedereen vriendjes worden.hij staat op zijn nieuwe stal samen met 3 andere pony's in een ruime loopstal. De eerste dag was het heel raar, afentoe vonden de pony's hem leuk en afentoe ook helemaal niet. NU is doerak een ruin, en 1 van de pony's een merrie. zei heeft heel erge voer nijd en hij krijgt daarom zijn eten, kuil enz. achter in stal dat hij een rustig hoekje voor zichzelf heeft, terwijl de andere drie voor staan te eten.Dit ging goed, en hij at gewoon goed, tot eergister. toen heeft hij besloten niet meer te eten. ze hebben toen de twee ruintjes de stal uit gehaald, om te kijken wat er zou gebeuren. de kleinste van de ruintjes laat hem namelijk geen moment met rust en heeft ook voer nijd.
Nu gaf ik hem gister uit mijn hand zijn eigen bix(was hij kreeg voor hij hier stond) en dat wilde hij wel,maar niet veel en zodra de merrie eraan kwam vloog hij ervandoor.
Vandaag ga ik zijn tanden ff checken, want hij is wel op de leeftijd dat zijn kiezen door moeten komen, ik geef hem een worme kuur, en ik denk ook maar een opkikker. maar nu vraag ik me af hoe jullie er over denken?hij staat nu bijna een week samen met de pony's het gaat wel iets beter lijkt, maar hij eet dus niet meer. wel kijkt hij vrolijk uit zijn ogen oortjes naar voren lekker knuffelen en spelen met mij. Ik geloof dat iknu wel weet hoe hij er uit ziet als hij zich echt beroerd voelt. maar iedereen opstal vind dat hij er gewoon goed uit ziet.
iemand enig idee wat ik kan doen?

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:39

Is het een optie om hem buiten de stal/wei te voeren? Het komt op mij over alsof hij niet meer durft te eten, dat hij constant weggejaagd wordt. Dadelijk heb je er zelf ook één staan met voernijd...

doerakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 11:41

ik voer hem zelf niet, hij word daar gevoerd. maar ik ga inderdaad vanmiddag zijn lievelings prutje maken en dat buiten zijn stal voeren. als hij het dan nog niet eens moet ik denk ik de oorzak lichamelijk zoeken.

doerakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 11:42

maar verwacht je wel dat hij op een gegeven moment wel gaat eten, dat het went, of dat hij zoon honger heeft.. hij at de eerste paar dagen wel dat is zo vreemd

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:56

Hij wordt blijkbaar door 2 pony's lastig gevallen als ie wilt eten, of de merrie jaagt 'm weg, of 1 van de ruintjes. Het zal deels misschien nog een kwestie van wennen zijn, maar als ze hem echt weg blijven jagen... Ik weet niet hoe oud hij is, maar je hebt kans dat je straks met een paard zit dat zelf last van voernijd heeft. Als je moet vechten om je eten komt dat vanzelf.

Ik heb er mijn twijfels bij of dat het iets lichamelijks is, ik ben benieuwd of er iets met zijn tanden is. Je liet dat vandaag nakijken?

Indien dat idd niet het geval is zou ik toch proberen te regelen dat ze hem aan de andere kant van de omheining voeren. Als ik constant weggejaagd word eet ik ook niet meer graag.

doerakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 12:03

hij staat nu nog met een pony... misschien dat het dan beter gaat dan zijn ze op elkaar aangewezen..