Ik heb voor mezelf van de huisarts hoestdrank gekregen. Het helpt goed. Nu hoest mijn paard ook, zal ik hem dezelfde hoestdrank kunnen geven. Foene griek, dennenknopsiroop, nat hooi, ventileren helpt allemaal niet. De hoestdrank heet: baloclase pentxyverine compositum. Er zit in eucalyptol, terpinehydraat, tijmextract, menthol, suiker, caramel, 0,25 vol% ethannol en propyleenglycol. Weet iemand hier meer over?
Als Fenegriek niet helpt heb je goede kans dat dat is omdat het niet in de bronchieën werkt. HMP kruiden van Hofmans Lieve doen dat wel. Heb er hele goede resultaten mee met mijn eigen paard. Het geven van medicijnen die voor menselijk gebruik bestemd zijn zou ik persoonlijk niet doen.
Mijn paard was ook aan het hoesten.. De hoefsmid raadde mij aan om gewoon bisolvol(of zoiets gewoon hoestdrank voor kinderen) door warm eten van haar te doen. En het hielp super
Mijn pony hoeste vroeger ook veel. En ik heb de eerste keer de DA erbij gehaald en vanallerlei dure paarden middeltjes gehad. Erg veel kosten allemaal. Toen ze het het jaar erop weer kreeg (met overgangn naar ander jaargetij) dacht ik laat ik het eerst eens met gewoon hoestdrankje proberen. Maar dan wel zonder suiker. Omdat ik niet echt zeker wist (pony's praten niet) of het vastzittende of losse hoest was heb ik 2 hoestdrankjes genomen (nogmaals zonder suiker) en met een simpel spuitje in gespoten 3 x per dag. Na een week was het over en niets meer aan het handje. Als ik enigsinds het idee heb dat ze weer begint even een paar dagen spuitjes geven en klaar is kees. Deze hoest dranken kunnen ook geen kwaad.
Heb zelfs een keer toen ze uitgleed en daarna kreupel liep elke dag haar zere plek ingesmeerd met een spiermiddel voor mensen en na 2 a 3 dagen niets meer aan de hand.
Ben vanmorgen met em naar de DA geweest, had ook een "griepprik"nodig. DA zei dat ik beter geen hoestdrank voor mensen kon gebruiken omdat de dosering heel anders is. Waar je bij mensen een eetlepel nodig hebt, kun je bij paarden wel een half flesje van gebruiken omdat het gewicht anders is. Heb een soort gelachtig siroop gekregen dat moet ie 2 keer daags hebben. Hij is niet dampig, maar zit wel in de zone voor dampigheid aan. Dus we waren op tijd, hopelijk helpt die siroop damigheid voorkomen.
Ik ken iemand en die gebruikte Thijmsiroop van de drogist Ik zou eerder HMP Horse (Excellent) , Bronchi Horse (Leovet) of Fenegriek proberen; weet je zeker dat je goed zit (qua betrouwbaarheid of je paard het wel of niet mag zeg maar)