links voor en links achter iets aan de benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tzif

links voor en links achter iets aan de benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 08:47

haaj,
mijn pony heeft dus sinds kort aan de binnenkant van haar linkervoorbeen een bult zitten, hij zit net onder dr knie.
hij is bijna zo groot als een knikker en voelt hard aan.

maar nu heeft mijn pony er sinds kort dus ook een "dik" achterbeen bij (l.a.) haar kogel is een stukje dikker, het is niet heel erg dik maar wel dikker, dit is gewoon een vochtophoping.

nu was mijn vraag dus, hebben jullie enig idee waardoor dit kan komen, wat het is... en het belangrijkste.. hoe kom ik er vanaf!

mijn pony loopt veder niet kreupel ofzo, ik heb t al een paar keer afgespoten maar zie eigenlijk weinig verschil

groetjes

spiritoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:09

je zou mischien is kunnen denken aan een schieffel ? kan ontstaan door aanschoppen of zelfs tijdens het rollen door aanschoppen van. Hoeft geen problemen te geven maar je kan je wel afvragen waardoor dit gekomen is? succes

tzif

Re: links voor en links achter iets aan de benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 18:24

okay, bedankt voor je reactie, ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat dit dan tijdens het rollen is gebeurt, dat is namelijk de enige manier hoe ze daarbij zou kunnen komen. heb je enig idee wat ik ertegen kan doen? of moet ik dan echt de DA bellen voor een middeltje?

spiritoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 09:31

Een schieffel is eigenlijk niet zoveel aan te doen ......... schoonheidsfoutje noemen ze het ook wel alleen dan onstaan door Trauma ( een schop tegen het been) Paarden hebben daar over het algemeen geen last van even er vanuit gaan dat dit niet op een punt zit wat zou kunnen hinderen. Dus zolang je paardje er niet slecht door loopt en geen tekenen geeft dat hij er last van heeft. Niets aan doen

tzif

Re: links voor en links achter iets aan de benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 20:07

okay bedankt,
dit was meer omdat ik nu dus niet met peesbeschermers durf te rijden omdat ik bang ben dat ze daar last van krijgt, ik rij nu dus met bandages maar dat is zoveel werk hoe bedoel je lui

diola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:55

Hoi tzif ......... Ik denk dat je zelfs beter met beenbeschermers kunt rijden als met bandages. Dan zet je er veel minder druk op