Bultje onder op de buik!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Bultje onder op de buik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 18:55

Mijn pony is nu zo'n 10 maanden drachtig, en is dus al aardig dik..
Maar al een tijdje heeft ze een bultje onder op haar buik, het is volgens mij gewoon de navel, maar het lijkt wel of het steeds dikker word. En ook als je eraan zit is het best gevoelig..
Misschien dat jullie enig idee hebben wat het is, we willen waarschijnlijk zo ie zo wel even de DA er naar laten kijken.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:10

volgens mij is dat normaal dat de navel iets groter wordt als een paard zwanger is... zolang het maar niet ontstoken is!

DGKstudent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:40

Een beetje oedeem onder de buik voor het uier is niet zo een probleem en is fysiologisch (vergelijkbaar met koeien die hoogdrachtig zijn)
Wanneer het enorm toeneemt in grootte, de hele buikwand lager lijkt te liggen, dan is het uiteraard wel een probleem.

veel succes met het veulenen

abcde123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 22:37

Eerst zag je er zeg maar niks van, toen ze net drachtig was, maar ik denk met 5 a 6 maand, dat het bultje zichtbaar werd als je er van de zijkant naar keek, en heb het idee dat het als maar groter word. Nu keek ik vandaag eens, omdat ik eerst gewoon dacht dat het de navel was (wat het nog wel kan zijn hoor), maar toen voelde ik iets, en ik zat er nog niet aan, en ze probeerde te slaan. Dus ben maar weer snel opgehouden, en toen begon ik me eigenlijk toch wel zorgen te maken.

Maar het is dus idd gewoon d'r navel, die nu dus opgezet is. Maar we hebben nog een drachtige merrie op stal staan, die dat dus niet heeft, en ook niet bij d'r vorige veulen. Dus was wel benieuwd!
We zullen morgen nog eens kijken, en even in de gaten houden, en dan misschien maandag maar even bellen. Dan weten we het ook zeker!

@ DGKstudent.. Bedankt!