Hoefijzer kwijt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

forgood

Hoefijzer kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 16:50

Ik had een vraagje.. Dit is niet op mijn van toepassing,maar vroeg het me gewoon af.

Kan een paardje iets onzuiver lopen als hij 1 ijzer is verloren?

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:07

ja dat kan wel.ik was een tijd terug tijdens het rijden een voorijzer verloren,daarna was mijn paard onregelmatig omdat ze toen eigenlijk op ongelijke voeten liep.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:38

Ja gebeurt regelmatig. Sommige paarden zijn heel gevoelig zonder ijzers. Zeker als ze vrij kort nadat ze nieuwe ijzers gekregen hebben, een ijzer verliezen. Dan is de voet pas bekapt en zonder ijzer extra gevoelig.

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:29

Ja zeker, ik rij nooit wanneer mijn paarden een hoefijzer kwijt zijn, ze lopen toch ongelijk dan! Bij sommige paarden merk je het niet zo, sommigen lopen direct kreupel.

forgood

Re: Hoefijzer kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 09:04

Dus het kan wel,dat dacht ik ook,maar er kwam laatst iemand en die zei dat dat niet moet kunnen dat het paard er kreupel van loopt. Dus dat is dus niet waar.

Okee bedankt voor jullie antwoorden

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:07

als mijn paard een ijzer kwijt is kan ik ook niet rijden, loopt toch altijd wel een beetje onregelmatig. Ga zelf maar eens met blote voeten over de weg lopen als je altijd schoenen gewend bent?? hi hi