rare zaakjes???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carola1

rare zaakjes???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 19:30

eenvriendin vanmij vertelde me vanmiddag dat haar verzorgpaard artrose had.
hij loopt daardoor kreuepl.
na wat behandelingen vanuit de "normale" DA wist iemand anders nog een vee arts uit belgie (dan heb ik al mijn bedenkingen) die het paard wel kon spuiten en dan was hij weer recht.

zo gezegt zo gedaan.
Da kwam en heeft het paard gespoten in zijn nek (raar als je pijn aan je voeten hebt??).
en na eenpaar dagen (dacht ik) liep hij niet meer kreupel en mag ze ermee stappen onder het zadel.

nou wist ze verder niet welke DA en wat voor spuit dat het paard heeft gehad.
ze bleven (de eigenaar van het paard en de DA) vaag doen over wat er nou eigenlijk in die spuit zat.

dus naar mijn idee klopt er iets niet want artrose is niet te genezen.
volgens die DA kan dit paard weer gewoon in de sport lopen en kan hij nog wel een paar jaar mee.
misschien moest de bahandeling nog een keer herhaald worden,maar dat was geen probleem.

volgens mij klopt hier iets niet?
iemand enig idee wat het paard voor medicijnen heeft gekregen.
het was een DA uit belgie dus dwz dat het middel hier waarschijnlijk verboden is en dat zalniet voor niets zijn denk ik.

iemand enig idee?

simodi

Re: rare zaakjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:08

Bij mijn weten is het idd niet te genezen, omdat het een afwijking van het bot is/wordt. Als ik je verhaal lees lijkt het me haast een soort verdovend middel waardoor de pijn verdwijnt en je paard er als het ware gewoon doorheen loopt.
Jammer dat je vriendin niet duidelijk gevraagd heeft wat er in haar paard gespoten werd, dat zou ik in zulke gevallen wel altijd willen weten. Moet dat niet ook in het paspoort vermeld worden?

dolphin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 10:59

Atrose is wle te verlichten maar dan spuiten ze in de gewrichten...
niet in zijn nek nee, beetje appart.
Er moet idd in zijn entingsbewijs staan waartegen er gespoten is,
dan zou ze daar eens in moeten kijken.

ulleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 11:08

hier in belgie bestaan ook geen wondermiddeltjes tegen artrose hoor.. die DA zal weer wel goed slecht bezig zijn..
carola 1 wil je mij eens een pm sturen waar het paard zich ergens bevind.. kan ik misschien wel eens denken welke dierenarts het zou kunnen zijn.. ik ken er bij mij in de buurt namelijk wel een paar die niet echt kloppen

carola1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 12:08

@simodi, het was haar verzorgpaard en de eigenaar deed vaag over het spuiten, ze wou niet duidelijk zeggen wat het nou werkelijk was dat er gespoten werd.

@dolphin, ik denk niet dat dat in het entingsbewijs staat, angezien ik zelf 3 paarden heb die ook wel eens behandeld worden en daar wordt ooknooit niks in het paspoort geschreven en er wordt ook niet naar gevraagt of het een slacht paard is ja of nee.
dus in de papieren van mijn paarden staat niks, dus dan zal dat bij een ander ook wel zo zijn.
snap je?

@ulleke, waar het paard staat, dat doet er verder niet toe,ik wou alleen even weten of er iemand was die dit ook een keer gehoord heeft of mee gemaakt heeft.

ulleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:15

ik vraag me alleen af, als het paard toevallig bij in de buurt staat, is de kans wel groot dat ik de dierenarts ken en dan direct kan zeggen of die met louche zaakjes bezig is of niet... daarmee.. maar je hoeft het niet te zeggen

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:01

Die DA is zo te lezen GOED bezig geweest.
Ik denk dat deze DA hyaluronzuur heeft gespoten.
Dit moet namelijk een paar keer achter mekaar ingespoten worden en dan om het half jaar.

Je kan hyaluronzuur zowel in het gewricht spuiten als in de bloedbaan(vandaar in de nek)Spuit je in het gewricht,ja,dan is het logisch dat het alleen dat gewricht bereikt.Spuit je in de bloedbaan,bereik je alle gewrichten.

Ik heb een héél goede ervaring met hyaluronzuur,paard werd ingespoten(jaja,in de nek!)en de dag erna zakte hij niet meer door.
Dit is echt een wondermiddel!

Welke DA had je trouwens?Begint zijn familienaam met R?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:13

Jongens zijn we wel een beetje voorzichtig hier om allerlei beschuldigingen te uiten zonder dat je weet waar het over gaat?
Er gaan weer mensen zich verschrikkelijk schuldig maken als blijkt, dat ze zonder het te willen iemands goede naam hebben beschadigd.

carola1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 14:41

@bleustar, het middel hoefde maar 1 keer gespoten te worden en dan als het goed was nooit meer.
en voor een betere werking kon het ook nog in het gewricht gespoten worden.
maar,als ik hyaluronzuur bij een zoekmachine invoer, dan krijg ik alleen maar te zien dat dat tegen rimpels is.

@beantje, ik ben niemand aan het beschuldigen (vandaar dat ik ook niet wil zeggen waar het paard staat) maar ik vraag me gewoon af of het allemaal wel klopt, aangezien er volgens mij nog steeds geen medicijn is tegen artrose.
dus nogmaals, ik beschuldig niemand,ik wil alleen weten wat dat nou voor spul was en waarom hun eiegn DA dat dan niet zelf heeft gespoten.
snap je?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:55

carola1 schreef:
@bleustar, het middel hoefde maar 1 keer gespoten te worden en dan als het goed was nooit meer.
en voor een betere werking kon het ook nog in het gewricht gespoten worden.
maar,als ik hyaluronzuur bij een zoekmachine invoer, dan krijg ik alleen maar te zien dat dat tegen rimpels is.

@beantje, ik ben niemand aan het beschuldigen (vandaar dat ik ook niet wil zeggen waar het paard staat) maar ik vraag me gewoon af of het allemaal wel klopt, aangezien er volgens mij nog steeds geen medicijn is tegen artrose.
dus nogmaals, ik beschuldig niemand,ik wil alleen weten wat dat nou voor spul was en waarom hun eiegn DA dat dan niet zelf heeft gespoten.
snap je?

Rimpels?OH MY GOD
Vraag anders eens aan je eigen DA voor info?
Tja,het kan zijn dat het middel maar 1x gespoten moet worden,bij mijn vzpaard moest dat meerdere keren,maar hij zakte door-->misschien ergere artrose?

Ik vroeg trouwens ook of de DA's familienaam begint met een R?Is dat zo?Dan ken ik deze

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 22:04

heeft jouw paard last van rimpels??

ik heb geen idee hoe de DA heet en daar gaat het ook niet om, want zoals ik eerder al heb gezegt, ik wil alleen maar weten wat dat voor middeltje is geweest.
dit omdat mijn schoonmoeder ook artrose heeft en bij haar kan er ook niks aan gedaan worden.
daarom lijkt het me sterk dat er voor paarden wel een middel in de handel is wat hier tegen helpt.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:51

carola1 schreef:
heeft jouw paard last van rimpels??

ik heb geen idee hoe de DA heet en daar gaat het ook niet om, want zoals ik eerder al heb gezegt, ik wil alleen maar weten wat dat voor middeltje is geweest.
dit omdat mijn schoonmoeder ook artrose heeft en bij haar kan er ook niks aan gedaan worden.
daarom lijkt het me sterk dat er voor paarden wel een middel in de handel is wat hier tegen helpt.

Net zoals MSM en glucosamine,het helpt het proces te remmen
Nee,mijn verzorgpaard heeft geen last van rimpels.Wel van doorzakken als hij dat spul niet krijgt

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 08:16

Waarom vraag je niet aan de DA zelf wat hij gespoten heeft? Simpel toch?

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 09:39

tja, als dat ging had ik dat wel gedaan natuurlijk.
maar, zoals ik al zei, ze deden nogal vaag over wat er in die spuit zat en die vriendin van mij wist niet welke DA het is geweest.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:07

Vraag eens info aan je eigen DA?Misschien weet ie wat ze evt zou kunnen gespoten hebben?