Wat zijn piephakken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liaan

Wat zijn piephakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 19:16

Hoi,

Ik heb even jullie advies en kennis nodig. Ik heb een leuk paardje gezien dat ik mogelijk wil kopen. Nu schijnt dit paard piephakken (denk dat je het zo schrijft) te hebben. Het is mij uitgelegd wat piephakken ongeveer zijn; een paard slaat in stal, waardoor hij/zij haar hakken openhaalt, het begint met wondjes op de hakken, maar omdat het vaker gebeurt worden het blaasjes of gewoon verdikkingen. Nu is mijn vraag aan jullie wat jullie hiervan weten en jullie ervaringen ermee en als jullie die hebben foto's van zulke hakken.

Bedankt!

ChirooHeleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:49

Hoi Liaan,

Mijn paard heeft ook piephakken. Er is mij verteld dat het niet ernstig is. Het kan komen doordat het paard tegen de wand van de stal aanschopt, hierdoor gaan de hakken kapot. Doordat dit vaker gebeurt worden het permanente verdikkingen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik heb een foto van mijn paard op mijn msn space staan. Ik weet niet hoe ik die hier op kan krijgen, maar als je hem wilt zien moet je maar effies kijken. http://spaces.msn.com/chiroheleen en dan kijken bij foto's: Palma.

Groet, Heleen

santos

Re: Wat zijn piephakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 00:50

Ik heb altijd begrepen, dat het alleen een schoonheids foutje is.

vergeef me als ik het fout heb. Mijn eerste paard had 1 zo'n hak, mankeerde er verder niets van, als je het niet wist, zag je het ook niet. Stond wel in zijn keurings rapport.

Moonny

Re: Wat zijn piephakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 07:37

Het is idd een verdikking op de hak, en kan idd ontstaan door vaak slaan tegen de stalwand, maar ook door te weinig strooisel in de stal.

Essiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 07:41

O butterfly slaat ook altijd tegen de stal,
wist niet dat dat echt iets was ofzo maar goed weer wat geleerd dat zijn dus piephakken.
Naja But heeft dat al heel lang maar ze heeft het gewoon een beetje kaal dus zou wel niet zo ernstig zijn..

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 09:54

Hoeft niet eens van slaan te komen. Mijn paard staat eigelijk altijd met z'n kont tegen z'n deur aan. En dus ook met z'n hakken. Dus als je goed kijkt zie je dat ze ook ietsje dikker zijn.

Liaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 20:06

Bedankt voor de reacties! Heleen ik kan jou foto's niet zien, zou je ze willen mailen naar liane16@hotmail.com Krijg jullie ook opmerking over piephakken met het wedstrijden rijden?

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:10

ChirooHeleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:54

Ik heb de foto's naar je gemaild. Mijn paard is geblesseerd, en daarom is ze omgetoverd tot fokmerrie en rijd ik er geen wedstrijden mee, maar ik verwacht niet dat ze op wedstrijden moeilijk doen.
Groet, Heleen

ChirooHeleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:12

Als het goed is kun je nu wel de foto's op mijn site zien...

Liaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 17:39

Bedankt voor de foto's. Heb een mail terug gestuurd met foto's van het paard erin

ChirooHeleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:08

Leuk dier! Die piephakken zou ik me niet zo'n zorgen over maken.