ocd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanne98

ocd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 18:10

wij hebben te horen gekregen dat ons veulen begin van ocd heeft. zij is nog geen jaar oud. advies van de dierenarts is 6 weken ontsekingsremmers te geven. wat is de toekomst van ons veulen.
wie heeft er ervaring mee.
groetjes sanne

never

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:54

mijn paard heeft ook OCD gehad en daar aan geopereerd en loopt nu weer als een trein maar wacht niet te lang als ie geopereerd moet worden want de OCD kan veel schade aanrichten dus houd het heel erg goed in degaten s6 dr mee

eeyore

Re: ocd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:11

Mijn jaarling is vier weken geleden geopereert aan OCD. Ze had in haar sprong een los stuk bot zitten (waar we eigenlijk bij toeval achter kwamen, want ze had geen klachten).

Ze is helemaal ronddom op foto's gezet en dit was de enige plek waar het zat. Omdat OCD in de eerste zes tot negen maanden van het leven gevormd wordt en er dus waarschijnlijk niets bijkomt hebben we haar laten opereren. De prognose was dat ze er zeker last van had gekregen en behoorlijk ook, omdat het een groot stuk was.

Ze moet nu nog vier weken op box blijven en mogen ondertussen 10 min per dag stappen (wat niet meevalt met een jaarling). De sprong is nu al niet dik meer en het ziet er erg goed uit!!

Over drie jaar zijn we het hopenlijk allemaal vergeten en kunnen we lekker aan de gang.

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:13

Mijn paard heeft ook OCD. Hij heeft hiervoor op de kliniek gestaan, het zou verwijderd worden maar bij de derde poging was het spoorloos verdwenen. Hun advies was "ga maar rijden". Inmiddels is hij nu een halfjaar onder het zadel en tot nu toe nog steeds geen problemen gehad.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:22

hier een slotje er loopt nog een topic over ocd