De DA heeft vandaag ontdekt dat Sientje een hoefzweer heeft
Eergisteren haalde ik Sientje uit haar stal en ze kon niet op haar voorbeen lopen, ze liep heel erg te hinken en had heel veel pijn. We hebben er meteen iemand naar laten kijken en die zei dat we de DA maar moesten waarschuwen. Dat hadden we natuurlijk meteen gedaan. De DA heeft er naar gekeken en ging met zo'n tang in haar hoef om te kijken of het een hoefzweer was, ze reageerde nergens op. Hij gaf ons pijnstillers die we haar moesten geven, 2 keer per dag. Vandaag is er een andere DA voor een ander paard gekomen en toen heeft mijn moeder gevraagd of hij ook meteen even naar Sientje kon kijken. Hij ging ook haar hoef in met een tang en na een tijdje zoeken heeft hij toch een hoefzweer gevonden. Hij had de hoefzweer weggesneden en er kwam allemaal pus uit. Ze loopt nog steeds te hinken, want er zit nu een gat in haar hoef.
Wat mogen we nu allemaal met Sientje doen? We hebben al gehoord dat we niet op harde stenen mogen lopen, maar mag ze wel in de binnenbak lopen? En moet ze een hoefzakje ofzo om haar hoef heen?
Wie kan mij meer info geven over een hoefzweer?
Alvast bedankt!
Groetjes van Lisa