Onze kleine Welsh is twee weken terug ingeent. 3 dagen daarna begon hij kreupel te lopen en een week daarna kreeg hij last van een dikke bult boven zijn schouder, iets onder de plaats waar hij was ingeent. 9 dagen na de inenting was deze bult zo groot dat het bijna een halve handbal is. Inmiddels is deze bult nog steeds niet verdwenen, na 14 dagen dus, volgens de dierenarts is het een ontsteking. Deze ontsteking reageert niet op antibiotica, dus vandaag begonnen met penicilline. Wie heeft ook zoiets meegemaakt? Hoelang heeft dat geduurd?
mijn merrie heeft aan beide kanten zo'n zwelling gehad omdat ze verkeerd reageerde op de inenting, aldus de toenmalige DA. Nu dit jaar heb ik een andere DA laten komen en toen had ze helemaal geen last, dus ik denk dat het eerder aan de manier van inspuiten heeft gelegen. Ik ben meteen Prodimastin gaan smeren op de zwelling, die daardoor fel verminderd is, maar nog steeds zichtbaar. Last heeft ze er niet meer van, maar aangenaam is het niet, want je kan het nog steeds een beetje zien.
Ik begrijp niet goed waarom je paard bij z'n schouder is geënt? Bedoel je niet zijn borst? Helaas (of eigelijk: gelukkig) heb ik er verder geen ervaring mee.