tulpen giftig??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

tulpen giftig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 15:48

zijn tulpen giftig voor paarden?
mijn paard heeft het namelijk gegeten, niet de bloem want die bloeien nog niet maar het blad.

ellepel

Re: tulpen giftig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:04

jaa, volgens mij is t wel degelijk giftig voor paarden, maar dan de bol.

ik heb geen flauw idee of wat blaadjes ook kwaad kunnen..

kijk ff op deze site:
http://www.recreatieruiter.nl/

linkerkolom info, dan klikken op giftige planten , dan krijg je een rijtje met giftige tuinplanten en even klikken op de narcis, dan krijge je ook info dat tulpen dus ook giftig zijn

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:10

De bol kan volgens mij juist wel worden gegeten.Denk maar aan de hongerwinter,toen aten ze toch ook tulpenbollen?Eigenlijk denk ik dat het niet echt kwaad kan,mits hij natuurlijk niet een heel bollenveld opeet!Neem het zekere voor het onzekere en bel even je dierenarts die weet het zeker.

ellepel

Re: tulpen giftig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:22

Sneeuwklokje (Galanthus nivalis)

Narcisachtige. De bollen bevatten een gif dat de spijsvertering beïnvloedt en het zenuwstelsel verlamt..
-------
enige eigenlijk wat ik erover kan vinden.

je hebt wel gelijk hoor, wij mensen kunnen het dus wel eten,maar dieren dus niet, maar ik denk ook dat het in dit geval wel meevalt hoor, t waren maar een paar blaadjes

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:34

Ze had het toch over tulpen, of heb ik het verkeerd gelezen?Een sneeuwklokje is volgens mij een andere bloem.Misschien is de tulp ook wel giftig voor een paard,ik heb het nog nooit uitgeprobeerd(ga ik niet doen ook hoor)

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 17:06

hij heeft er niet veel van gegeten, en ik denk ook niet dat het kwaad kan, maar wou het toch even weten. op het internet idd weinig te vinden, alleen dat de bol dus giftig is.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:31

Common Name: Tulip
Scientific Name: Tulip sp
Family: Liliaceae
Toxic Principle: Unavailable
Clinical signs: intense vomiting, depression, diarrhea, hypersalivation, inappetence.

Nou het zal wel meevallen als ik dit zo zie.

joozz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:05

aerdenhout1 schreef:
De bol kan volgens mij juist wel worden gegeten.Denk maar aan de hongerwinter,toen aten ze toch ook tulpenbollen?Eigenlijk denk ik dat het niet echt kwaad kan,mits hij natuurlijk niet een heel bollenveld opeet!Neem het zekere voor het onzekere en bel even je dierenarts die weet het zeker.

tulpenbollen zijn NIET goed voor paarden. Paard van een vriendin had er per ongeluk van gegeten en kreeg koliek.

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 20:12

ja ok, de bollen was ik achter, maar het blad dan! dat is wat hij gegeten heeft, daar is niks over te vinden.