Paard met (spier)problemen laten dekken??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Covels

Paard met (spier)problemen laten dekken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 13:11

Ik rijd een merrie van 11 jaar oud in de Z2. Door het krijgen van een veulen, ongeveer 4 jaar geleden, heeft ze een blessure opgelopen aan haar rechter achterbeen. Ze is daaraan "licht-atactisch" zoals de fysiotherapeut dat zei. Daardoor is haar achterhand een beetje scheef. Daarnaast heeft ze een spierprobleem, een snelle, hoge verzuring van de spieren.
Nu gaan we binnekort naar Erik Laarakker, om haar helemaal te laten nakijken. Wie is er bekend met hem en kan me wat meer over hem vertellen?
En is het wel mogelijk om met deze merrie te dekken?

newt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:29

Je kunt je merrie wel laten dekken, dat deze merrie een spier probleem heeft (de hoge versuring) wil niet zeggen dat het erfelijk is, net als MS, dat is ook niet erfelijk... wat betreft Erik Laarakker, ik zou niet weten wie dat is...

floor01

Re: Paard met (spier)problemen laten dekken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:44

Erik Laarakker! Die vent is geweldig!
Vorig jaar zijn we met een groep diergeneeskunde studenten naar hem toe geweest en wat die allemaal niet kan!

Hij is echt een goede dierenarts en zooooo slim als die je wat vertelt over wat je wel of neit moet doen zou ik dat maar aannemen!
Hij heeft een aantal jaar in amerika gestudeersd voor accupunctuur en ook nog een aantal jaar hier.. daarnaast heeft hij allerlei andere trucjes en ditjes en datjes...als een paard nergens meer opgelapt kan worden dan kan hij het nog wel!

ik weet niet of het verstandig is om haar te laten dekken, omdat een bevalling nogal zwaar is..misschien kan dit het probleem verergeren en kan ze heel ernstig verzuren..

Veel succes!!!!!!

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:33

Overleg even met Erik of je haar kan laten dekken.
Erik is goed, heel goed.