kan dit? emg ok maar toch atactisch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

kan dit? emg ok maar toch atactisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 21:47

Vandaag is er een osteopaat geweest voor mijn paard. Waarom kan je lezen hier:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=523992&hilit=

Hij had twee blokkades gevonden, die nu zijn weggewerkt.
Maar volgens hem kan dit niet de oorzaak geweest zijn voor mijn paard haar problemen.

Hij denkt dat ze ooit een virale infectie heeft gehad (rhino?) en dat dit haar zenuwstelsel heeft aangetast. Maar alleen maar in die mate dat ze er problemen van ondervindt op momenten dat haar immuunsysteem wat verzwakt is. (als ze bijvoorbeeld wat verlouden is) En dat ze op andere momenten normaal is.

Maar enkele maanden geleden is er een emg gemaakt, en die was normaal.
Maar volgens de osteopaat is het mogelijk dat de emg een normaal beeld geeft omdat ze op de moment dat hij genomen is, ook geen problemen had.
En dat ze op andere momenten wel atactische tekenen kan vertonen.

Op zich vind ik zijn uitleg zeer aannemelijk (ook al omdat mijn DA haar gezien heeft tijdens een atactische periode en ook meteen aan de gevolgen van rhino dacht)
Ze is als ze jong was eens zwaar ziek geweest en ze stond toen ook op een stal waar nog paarden stonden die atactisch waren door rhino. Maar het was toen afgedaan als een infectie op de luchtwegen/beginnende longontsteking.

Maar toch vraag ik mij af: Is het mogelijk dat een emg een normaal beeld geeft en dat het paard toch (met periodes) atactisch is?
Kennen jullie zulke gevallen?
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 07-03-06 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Luckystory

Re: kan dit? emg ok maar toch atactisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 21:49