Help Schurft/mijten/schimmel of iets anders??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Help Schurft/mijten/schimmel of iets anders??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 19:57

Wie weet wat dit is???

Mijn shetlanderpony heeft sinds anderhalf/twee maanden erge jeuk bij d'r manen kam ,maar ook bij d'r staart. Ook kreeg ze zwarte plekjes op d'r neus. Heb er meteen een DA bij gehaald toen ik het zag en die dacht dat ze schimmel had. Imaverol gekregen en moest 4 x wassen om de 3/4 dagen.

Na de 3de wasbeurt met Imaverol was er nog geen enkele verbetering wat betreft de zijkant van de manenkam, d'r plekken op d'r neus verdwenen wel. Toen andere Da (van dezelfde kliniek erbij gehaald) die dacht aan een combinatie van mijten en schimmel en kreeg Sebacil mee. Oorzaak onbekende maar alles waar ze mee aanraking komt moest gewassen worden met Imaverol en in totaal 2x wassen met Sebacil met een week ertussen.

Sebacil hielp wel, vooral in het begin zag ik verbetering, maar nu de Sebacil alweer een week geleden is zag ik haar zaterdag weer schuren > weer gewassen met Imaverol, maar vandaag schuurt ze weer wel een stuk minder dan voorheen, maar wel precies de plekken bij dr manenkam.

In totaal is ze nu 6x met Imaverol gewassen en 2x met Sebacil helemaal maar vooral de schuurplekken heel goed (ook de andere ponies die er staan zijn toen gewassen en de plekken waar ze schuren ook voor de zekerheid)

Morgen gaan d'r haren op kweek, want ik word er zo zat van haar te zien schuren. Zoiets heeft ze nog nooit gehad en ik heb er ook geen ervaring mee.

Foto's:
Jeuk aan de zijkant hals/begin manenkam
Afbeelding
Kale plek op wang
Afbeelding
Schimmel?? op neus (is nu weg gelukkig)
Afbeelding