Slijm en een soort vocht uit ogen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicauvita

Slijm en een soort vocht uit ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 16:05

Uit beide ogen komt er steeds slijm en een soort vocht uit het oog. Ik maak het elke dag school met een natte spons, maar weet iemand wat beter helpt. Heb wel gehoord van kamillethee zakjes gebruiken. Wie weet iets?

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:44

hooi op de grond voeren ipv hooiruif en zorgen dat je paard niet op de tocht staat

Jessicauvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 16:49

Hooi ligt zowiezo op de grond

MissVanna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:49

Inderdaad kamilleThee kan helpen maar ook gewoon kookend water af laten koelen en af deppen.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:39

Zou best kunnen dat de traanbuisjes verstopt zijn als er echt vocht uitloopt. Heb dat ook wel eens gehad. Toen heeft de dierenarts het wat opengemaakt en was het probleem verholpen.

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:42

wassen met gekookt water, hij /z ij heeft waarsvchijnlijk een ontsoken ooog veel suc6!!

Vonnie84

Re: Slijm en een soort vocht uit ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:05

Ik zou iig z'n ogen niet meer met die spons schoonmaken, maar iedere keer een schoon wattenschijfje pakken. Want een spons is niet echt schoon.
Dan zou je idd met kokend (afgekoeld!) water zijn ogen schoon kunnen maken, of met kamille (werkt ontstekingsremmend). Of met Bright eye (kan je in de ruitersportwinkel kopen).

Afbeelding

Jessicauvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 18:00

Bedankt allemaal, ben nu 3 dagen bezig met kamille en ik hoop dat het helpt. Ik ga morgen toch nog naar de ruitersportwinkel en dan kijk ik gelijk of ze daar iets hebben.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:06

Of je haalt een vitamine A/antibiotica oogzalf bij de dierenarts en laat die gelijk even kijken naar het oog. Want bijvoorbeeld een verstopte traanbuis gaat niet weg met alleen maar schoonmaken met kamille thee. Dus als er met een week geen goede verbetering optreedt zou ik het toch even nalaten kijken. Ook kun je nog zijn voorpluk in een knot doen (als hij een lange voorpluk heeft) zodat er geen haren zijn oog kunnen irriteren en evt. een vliegenkap tegen de vliegen, maar daar zijn er nog niet zo heel veel van op het moment.

Maar goed in de gaten houden hoor, want een ontstoken oog kan ook oorzaken hebben die niet zomaar weg gaan en die je zelf niet kunt zien, en als je dan te lang wacht kan het fout gaan. Dus bij twijfel dierenarts bellen. (meestal hebben ze dan wel echt een vies oog, met pus)

TJolieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:12

Oogzalf voor honden bij de dierenarts halen. Werkt perfect!